Leoncino je šperk v novodobé produkci Italské značky. Prodává se velmi dobře a to je k dispozici pouze s motorem o objemu 500 kubíků. A aby se kulo želízko dokud je horké, připravila Benelli i většího bratříčka.

Na úvodu prezentace uvedla Benelli, jak moc dobře se ji daří. Ačkoliv ještě není konec roku, meziročně šly prodeje nahoru o 42% a během tohoto roku prodala již 115 tisíc motocyklů. V Itálii je Benelli údajně třetí nejprodávanější značka.

Nové Leoncino 800 je zásadně odlišný stroj, než pětistovka. Změny jsou naprosto všude. Nový motor o objemu 754 kubíků sedí v novém rámu. Poskytuje maximální výkon necelých 82 koní při 9000 otáčkách a 63 Nm kroutícího momentu při 6500 otáčkách.

Na osmistovce již nenajdeme brzdové třmeny vlastní produkce, ale vyšší výkon pomáhají brzdit lepší brzdy z podukce Bremba. Jedná se o mainstream model M4.34, který je na ubrždění 82 koní víc než dostatečný. Brzdovým třmenům sekundují kotouče o průměru 320 a 260 milimetrů.

Podvozek dodala Italská firma Marzocchi, přičemž přední vidlice mají průměr 50 mm. Silniční model má zdvihy odpružení 130 mm a model Trail má vpředu o 10 milimetrů více. Podobně tomu je i u kol.

Silniční model stojí na 17" kolech a endurovější Trail má vpředu adekvátní 19" ráfek, vhodnější pro zdolávání lehkého terénu. Ráfky modelu Trail jsou s výpletem směrem do stran, tudíž mají kola bezdušovou úpravu. Trail k nim také získal pneumatiky s hrubým vzorkem Pirelli Scorpion Rally STR.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Místo řidiče je vybaveno plnobarevným LCD s bluetooth konektivitou pro připojení mobilního telefonu. Všechny Leoncina 800 budou ovšem připojeny k internetu již z výroby. Budou vybaveny modulem pro IoT (intertet of thinks) a připojeny do sítě stále. Data, pocházející skrze bluetooth, nebo z IoT se budou shromažďovat v aplikaci Benelli-App, kde budou vyhodnocována. Motocykly by mohly být v České republice k dispozici koncem února 2020.