Honda nám inovuje model ve stylu retro - CB1300 z dob velkých řadových čtyřválců.

Bude na výběr na výběr ze čtyř variant:

  • CB1300 Super Four - základní model
  • CBR1300 Super Bol D'Or
  • CBR1300 Super Four SP
  • CB1300 Super Four SP Bol D'Or

Nové varianty jsou poháněny kapalinou chlazeným čtyřválcem Honda SC54E se čtyřmi ventily a DOHC rozvodem. Motor má výkon 84 kW (113 koní) při 7 750 otáčkách za minutu s točivým momentem 112 Nm při 6 250 otáčkách za minutu. Motocykl je vybaven šestistupňovou převodovkou s mokrou spojkou. Bohužel na rozdíl od novějších motocyklů není tato převodovka vybavena kluznou spojkou.

Součástí standardní výbavy je však kontrola trakce "Honda Selectable" (HSTC). Systém plynu Ride-by-wire poskytuje tři jízdní režimy. Jsou to Sport, Standard a Rain. Součástí je také tempomat a volitelné příslušenství jako je například obousměrný quickshifter.

Model CB1300 Super Four a Super Bol D'Or využívá k odpružení přední části teleskopické vidlice Showa o průměru 43 mm a k odpružení zadní části využívá dva namontované tlumiče, které se dají nastavit dle potřeby.

Verze SP modelu CB1300 Super využívá eloxované nastavitelné vidlice Öhlins a dvojité nastavitelné tlumiče od stejného výrobce.

Model CB1300 Super je vybaven dvěma brzdícími třmeny Nissin a u verze SP dvojitými třmeny Brembo M4-32. Palubka motocyklu obsahuje retro analogový rychloměr a kruhový otáčkoměr. Dále LCD displayem, na kterém se ukazuje rychlostní stupeň, množství paliva a jaký má motocykl nastavený jízdní režim.

Objem nádrže u modelu CB1300 Super činí 22 litrů. Verze Super váží 266 kg, zatímco verze Super Four váží 272 kg. Výška sedadla je 780 mm, u všech verzí je použito LED osvětlení. A to i přesto, že světla jsou kulatá ve stylu staré školy. Zadní světla jsou ve stylu předchozí generace CB-series Honda.

Barevné provedení:

  • Super Four a Super Bol D'Or
    • Pearl Sunbeam White s červeným rámem
    • dvoutónová Beta Silver Metallic
    • doplněné černým rámem s pozlacenými koly a krytem motoru, což vám může připomenou původní závodní motocykl Bol D'Or
  • SP verze Super Four a Super Bol D'Or
    • Candytone Red
    • Blue over Pearl Metallic White
    • doplněné kontrastním pruhem v modré nebo červené variantě s černými koly a rámem
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Bol D'Or neboli "Zlatý pohár" je francouzský motocyklový závod, který trvá celých 24 hodin. Každý tým má tři jezdce, kteří se střídají na jedné a té samé motorce. V roce 2016 oslavil tento závod své 80. výročí. Motocykl značky Honda zvítězil celkově od roku 1985 do 1990 šestkrát za sebou. Poslední výhru si Honda vysloužila v roce 2018 s posádkou Freddy Foray, Josh Hook a Mike Di Meglio.

Motocykly budou k dispozici v širém dalekém světě. Jen prozatím ne u nás, protože Honda nezajistila plnění emisních standardů. A tak doufejme že slovíčko "prozatím" nebude mít dlouhého trvání a Honda tento ikonický stroj začne prodávat i v Evropě.