Tak trochu samozvaná královna své třídy přináší do letošní sezóny hned několik zásadních novinek, které slibují vylepšené jízdní vlastnosti a ovladatelnost, a to včetně nových barevných provedení. I díky tomu tak model významně přibližuje většímu množství zájemců. 

Poprvé tento model u Indianu představili v roce 2019, přičemž se jednalo o bike, který v podstatě otevřel novou kategorii ve světě motocyklů. Stroj inspirovaný závody Flat Tracků ve své době nenechal snad nikoho chladným a u vlajkové barvy Race Replica s černou perletí výrobce navíc vsadil na designovou jistotu. Kvalita zpracování a jízdní vlastnosti stroje, dané mimo jiné i specifickými rozměry litých kol (19" vpředu, 18" vzadu), propůjčovaly modelu poměrně nestandardní jezdecký zážitek a lukrativitu. I tak ale do letošní sezóny výrobce vstupuje se zásadně upravenou modelovou řadou a nešetří přitom superlativy.

Nová modelová řada FTR je nyní vybavena vpředu 17" litým kolem, přičemž stroj je oproti předchozímu modelu obutý do silničních pneumatik Metzeler Sportec. Změna nastala i v úhlu hlavy řízení, který je aktuálně 25° se stopou 99,9 mm a menší kola tak v kombinaci s předním a zadním odpružením se zdvihy 120 mm snižují sedlo o 36mm na 780 mm. To je jistě dobrou zprávou pro všechny jezdce, kterým příroda nenadělila mnoho centimetrů do výšky. Navíc pro lepší obratnost motocyklu výrobce novému modelu přidělil ProTaper řidítka, která jsou o 40 mm užší. 

Změna také nastala na podvozku, kde nyní v základní výbavě najdeme sadu plně nastavitelných tlumičů, přičemž u model FTR R Carbon má navíc vpředu i vzadu tlumiče značky Öhlins. Nově je motocykl vybaven také systémem deaktivace zadního válce, která omezuje produkci tepla motoru ve volnoběhu. Zde musíme dát výrobci palec nahoru, protože předchozí model vám v parném létě na semaforech opravdu dovedl pěkně zatopit pod zadkem. 

Motor je nově vyladěn tak, aby jeho průběh byl pro jezdce na plynu ještě čitelnější a plynulejší, než u jeho předchůdce a to i díky úpravě jeho pohyblivých částí. Tento vidlicový, kapalinou chlazený, dvouválec s objemem 1203 ccm má nyní dle výrobce výkon 92kW (123 koní) s točivým momentem 120 Nm, takže oproti předchozímu modelu nám přeci jen pár koníků ve stáji přibylo.

Produktový ředitel Indianu Ben Lindman uvedl, že cílem pro tyto zásadnější změny bylo nový model především vylepšit a zdokonalit. Na nás to však působí spíš jako úprava, která tak tomuto modelu slibuje oslovení širšího pole potencionálních budoucích zájemců. Trochu obavu máme ale z toho, zda se zde nevytratí ta skoro až návyková specifičnost jeho předchůdce. Z něho si však nové modely zachovaly standardní výbavu, mezi níž patří zejména USD přední vidlice, radiálně uchycené čtyřpístkové monoblock brzdy Brembo a tempomat. 

Nyní se podívejme na to, jakými klíčovými prvky výrobce modely odlišuje:

FTR

  • Analogový přístrojový panel dodávaný v barevném provedení Black Smoke s červenými detaily, jako jsou proužky na ráfcích,
  • červené logo Indian Motorcycle přes palivovou nádrž,
  • červená pružina zadního tlumiče,
  • k dispozici ve verzi s omezeným výkonem pro držitele řidičského oprávnění A2.

FTR S

  • Prémiový model řady v barevném provedení Maroon Metallic a White Smoke,
  • 4,3" dotykový displej s možností připojení telefonu přes Bluetooth nebo USB a nastavitelnými ukazateli,
  • modernizovaný výfuk Akrapovič,
  • tři jízdní režimy, systém wheelie control s kontrolou zadního kola, kontrolu trakce, systém kontroly stability a náklonové ABS,
  • rychlonabíjecí USB zásuvka.

FTR R Carbon

  • Vlajková loď a zároveň limitovaná edice této modelové řady,
  • k výbavě z modelu FTR S navíc:
    • karbanové kryty palivové nádrže
    • karbonový přední blatník s krytem předního světlometu
    • plně nastavitelná zlatá přední vidlice a zlatý zadní tlumič s oddělenou nádobkou Öhlins
    • černý výfuk Akrapovič
    • prémiový potah sedla
    • na nádrži je uvedeno číslo výrobního kusu této limitované edice

FTR Rally

  • Pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR na vyplétaných ráfcích o rozměrech 18" vzadu a 19" vpředu,
  • stejně jako ostatní modely FTR, má vylepšené naladění motoru a citlivější reakci na plyn i systém deaktivace zadního válce,
  • řídítka ProTaper o 50 mm výše než u ostatních modelů,
  • analogový přístrojový panel,
  • barevné provedení Titanium Smoke,
  • taktéž k dispozici ve verzi s omezeným výkonem pro držitele řidičského oprávnění A2

Modely FTR mají i velmi bohatou nabídku příslušenství ať už k vylepšení stylu, jízdních vlastností či komfortu. Najdeme zde například nové tankpady a k dispozici je také spousta karbonových doplňků včetně krytů řetězu, krytů chladiče, a 17" předního blatníku. Jezdci mají rovněž možnost upgradovat odpružení pomocí sady vidlice a zadního tlumiče Öhlins, nebo na dlouhé cesty vybavit svůj motocykl taškou na zadní nosič, či sedlem R Carbon a USB dobíjecí zásuvkou. Přičemž zde nadále zůstává více než 60 položek doplňků a příslušenství od krytů nádrže přes výfuky Akrapovič s vrchním nebo spodním vedením, úložné brašny a nosiče zavazadel po plexištíty a další doplňky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

A ptáte-li se na cenu, tak nový Indian FTR 1200 začíná na ceně 379 890 Kč vč. DPH, přičemž na českém trhu bude k dispozici od dubna letošního roku.