Suzuki 5. února ukáže novou Hayabusu. Po čtyřleté odmlce znovu začne prodávat svou vlajkovou loď. Z důvodu emisní normy Euro 4, která přišla v platnost v roce 2016 musela Suzuki ukončit prodej Hayabusy. Společnost se proto rozhodla upravit nynější motor tak, aby splňoval emisní normu, aby se Hayabusa mohla u nás prodávat i nadále.

 

Suzuki uveřejnila ukázkové video nového modelu Hayabusa. Ačkoli toho z videa nelze mnoho poznat, můžeme s jistotou říci, že Hayabusa bude čistě silniční, či dokonce okruhový motocykl. I přes to si můžeme povšimnout několika detailů. Například můžeme vidět, že nový model má upravenou zadní část spolu s LED osvětlením, které je i vpředu. Dále můžeme vidět tradiční kryt zadní sedačky či dvojité zakončení výfukového systému.

Nová Hayabusa má mít mnoho vylepšení oproti předchozímu modelu, důkazem je toho vylepšený motor, který je upraven tak, aby splňoval požadavky emisní normy Euro 5. Suzuki odmítla možnost začít tento nový model od nuly, vzala si tedy rám a design motocyklu z předchozího modelu.

Hayabusa si zachová hliníkový rám, ale bude mít nejnovější špičkový systém odpružení Kayaba. Motor má také mít z předchozí modelu s tím, že je spolu s výfukovým systémem upraven tak, aby dodržel novou emisní normu v Evropě, a zároveň neztratil na výkonu. Je to čtyřválcový vodou chlazený motor s objemem okolo 1440 ccm, což je o 100 ccm více než měl předchozí model. Motor má mít výkon 149 kW (200 koní). Zvýšení objemu motoru bylo nutné z důvodu kompenzace pro splnění přísnější normy Euro 5.

2019 Suzuki Hayabusa GSX-R 1400 (grafický koncept)

Spekulace jsou na místě, domníváme se ale, že Hayabusa nebude mít 228 koní. Ovšem za použití nízkotlakého turbodmychadla u verze R by to bylo možné. S použitím tohoto přeplňování by mohla mít i v našem předchozím článku zmíněných 280 koní.

Zvýšený zdvihový objem motoru spolu s novějším rámem, který se zdá užší a lehčí, může vést ke snížení celkové hmotnosti motocyklu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Na ukázce můžeme vidět mezi otáčkoměrem a tachometrem nově upravený TFT displej s nápisem "SDMS", což nám může napovědět, že Hayabusa bude mít i více režimů výkonu motoru. SDMS totiž znamená Suzuki Driving Mode Selection.

Co se týče elektroniky, tak bude mít inteligentní jízdní systém SIRS, který byl poprvé představen u modelu 2020 V-Strom 1050 XT. Jako další můžeme čekat, že Hayabusa bude vybavena kontrolními systémy, jako je kontrola trakce, brzdový systém ABS, náklonový systém, asistent při rozjezdu do kopce, obousměrný quickshifter a 6-osou IMU jednotkou. Předpokládáme, že Suzuki bude SIRS využívat i u nadcházejících modelů.