Rok 2020 byl plný omezení, zákazů a restrikcí. Možná právě tato opatření stojí za faktem, že trh motocyklů neklesá, jako poklesl trh automobilů. Motocykl je totiž stále značná míra svobody a lidé postižení všemožnými zákazy v něm vidí náhradu za jinak okrájené osobní svobody.

Přitom se první polovina roku 2020 nevyvíjela vůbec dobře. Lidé nevěděli co bude, jaká omezení budou a již z jara očekávali druhou vlnu epidemie. To se projevilo ve znatelném poklesu zájmu o motocykly všeho druhu. A také o čtyřkolky.

Ve třetím a čtvrtém čtvrtletí přišlo značné oživení, které smazalo ztráty první půlky roku. Jen říjen přinesl +4% vyšší prodeje a listopad přinesl nárůst o téměř 13% oproti obvyklému normálu. V Evropě se tak prodalo za celý rok 2020 1,52 milionů motocyklů, což je stejné číslo jako v roce 2019.

Přitom celkové prodeje v některých zemích nevypadají úplně úžasně. Tradičně největší trh - Francie, šla dolů o 6,7%, druhá Itálie poklesla o 4,6% a tyto ohromné poklesy prodejů kompenzoval třetí největší trh v Evropě - Německo, které nahlásilo nárůst prodejů o 18,6%.

Čtvrté Španělsko zaregistrovalo pokles o 14,9%, Velká Británie pokles o 4,4 %, které zase kompenzoval šestý největší evropský trh - Nizozemsko s nárůstem prodejů o 28%. Celkově je tedy Evropa na svých číslech.

Největším prodejci se stali:

  • Honda (185000 kusů, -11,7%)
  • Piaggio (162000 kusů, +2,1%)
  • Yamaha (157000 kusů, +1,6%)
  • BMW (99000 kusů, -4,3%)
  • Kymco (70000 ks, +0,3%)
  • Kawasaki (69000 kusů, +2,1%)
  • SYM (68000 kusů, +6,3%)
  • KTM (67500 kusů, +9,7%)