Denní ježdění do práce plus víkendový výlet kolem komína. Ideální strategie jak si užít jednoválcovou třístovku na maximum a zjistit, že život s malým obsahem není o honění se za výkonem, ale spíš maximální zábava v červeném poli otáček. Není ale třístovka, jako třístovka.
Mám k dispozici na pětidenní test dvě, původem čínské, motorky. A to CFMOTO 300NK a VOGE 300R. Hned na první pohled jsou to dva designově poměrně odlišné stroje. Tam kde eNKáčko hraje na čistotu a elegantní design, tam eRko přichází s agresivitou a sportovním duchem, čímž se asi snaží spíše oslovit výrazněji mladší sortu zákazníků. CFMOTO působí dospěleji a v rámci designu od rakouského studia Kiska i kvalitněji a promyšleněji. Pěkným příkladem je asi vizuálně nejvýraznější koncovka výfuku. Kdybychom to sprostě přirovnali k ženě, tak VOGE je přesloužilá hérečka, zatímco CéeFko je zatím pannou.
Prohlídka pokračuje otočením klíčku. U CéeFka naskakuje plně barevný TFT displej, kdežto u VOGE máme tetrisovou klasiku. VOGE je ale oproti svému konkurentovi už v sérii vybaveno USB zásuvku. Což bych očekávala i u jeho konkurenta, pokud zde není ovšem zamýšlená příprava na zrcadlení mobilu přes bluetooth, či nějakou appku. Možnost dobíjení svého mobilu bych ale uvítala i tak.
Když si porovnáme technickou specifikaci obou strojů, tak z mého pohledu tu dochází jen k menším odchylkám. Například CFMOTO deklaruje u svého 300NK o celého jednoho koně víc. Pohotovostní hmotnost VOGE udává 170kg, což je bez jednoho kila o znatelných 20kg víc než má CFko. Stroje jsou vybaveny brzdami s ABS, přičemž VOGE používá ABS značky BOSCH a CFko značky Continental. VOGE má vpředu dva kotouče a své vlastní "noname" brzdové dvoupístkové třmeny. CFMOTO je vybavenou pouze jedním kotoučem, který ale zase brzdí radiální čtyřpístkový třmen J.Juan. Co z toho lépe bzdí? Dva kotouče mají rychlejší nástup brzd než jeden. Ve výsledku je ale brzdný výkon u obou strojů velmi srovnatelný. Tyrkysová hračka, která těží z toho, že jeden kotouč váží méně a díky tomu se projevuje snažší ovladatelností.
Výška sedla je u CFka o 1,5 cm výš, i tak je to ale stále malá motorka dostupná i pro menší jezdce. Obě mají USD nenastavitelné přední vidlice a vzadu monoshock s možností nastavení předpětí. Společnou mají i deklarovanou spotřebu 2,5 - 3 l/100km při stejném objemu 292 ccm, přičemž rozdíl v objemu nádrže je 2,5 litru ve prospěch VOGE. Za mě technicky skoro totožné, co se ale děje na silnici?
VOGE je nejen vizáží, ale i projevem agresivnější a díky výše zmíněnému výfuku i hlučnější. Což jednoznačně vezme za srdce mladší generaci divokých dětí. Naproti tomu má CFko sportovnější posez a tak se lépe sklápí do zatáček, což bude dáno oním jedním kotoučem i vyšší váhou eRka. Jinak jsem ale neměla pocit, že by VOGE bylo pocitově nějak zvlášť těžší, ani při manipulaci na místě. Průběh motoru je u VOGE trochu rozháraný. V nízkých otáčkách je nedočkavý a na své síle ve středu otáček ztrácí. Silný zátah znovu nastoupí až poblíž červeného pole otáčkoměru. Co se týká CFka, tam mám pocit plynulosti a větší čitelnosti chování stroje. Celkově musím uznat, že CFko je v rámci svého charakteru daleko konzistnetější jak vzhledově, tak i v jízdních vlastnostech a cítila jsem, že stroj mi odevzdává absolutní kontrolu a funguje přesně podle mých instrukcí.
Oba motocykly jsem si brala s sebou jak na denní popojíždění mezi městy, tak na delší výlet po kraji. Obecně můžu říct, že jsem byla hodně překvapená z toho, jak moc mě tahle uhlazená jednoválcová kubatůra bavila. Z města jsem se chtěla rychle ztratit do zatáček a za každým rovným kouskem silnice jsem nedočkavě vyhlížela další zákruty. Překlápění ze zatáčky do zatáčky byla radost, díky nízké hmotnosti a agilní ergonomii mi v podstatě stačilo přenést váhu jen prací se středem těla, bez výraznějšího popolejzání po stroji. Pět dnů ve společnosti těchto strojů bylo pět dnů srovnání si myšlenek - o tom, že pro hromadu zábavy není potřeba jen výkon. Stačí ho spárovat s nízkou hmotností těchto malorážek.
CFMOTO 300NK i Voge 300R jsou ideální stroje pro začínající ženy a pro náctileté. Proč se potýkat s obstarožními Kawasaki ER5 či Suzuki GS500, které jsou veřejností chápány jako ideální "holčičí" motorky do začátku? Za mírně vyšší cenu si můžete koupit motorku novou, se zárukou, a s poměrem hmotnosti a výkonu, která je porovnatelná s těžkými dvouválcovými půllitry. Výkon kolem 30 koní je pro takto "lehké" motorky naprosto dostatečný. A ona si slečna velmi rychle rozmyslí, jestli se má potýkat s 150-kilovou, nebo s 190-kilovou motorkou. Tady hrají tyto jednoválce jednoznačně prim.
Cena CFMOTO 300NK model 2021 je 92.990 Kč vč. DPH, cena VOGE 300R je 94.990 Kč vč. DPH.
Děkujeme Journeyman CZ s.r.o. za zápůjčku stroje
+ nízká hmotnost + kultivovaný motor bez znatelnějších vibrací + vyvážená ve všech směrech
- nemožnost nastavení podvozku - nenastavitelná spojková páčka - chybí USB port |
Děkujeme MSA Motor Sport Accessoires GmbH za zápůjčku stroje
https://www.voge-bikes.cz
+ bytelné zpracování + fun factor jednoválce + motor bez vibrací + nastavitelná spojková páčka
- nemožnost nastavení podvozku - vyšší hmotnost |