Nezdá se to, ale brzdícímu high-endu Brembo Stylema již bude zakrátko osm let. Během nich se tyto špičkové brzdové třmeny dostaly do lecjakých strojů a některé značky si s jejich pomocí i poopravily pošramocené renomé. Některé jiné se ho snažily získat a oslovit zákazníky, kteří hledají nekompromisní brzdný výkon i v motocyklech, které ho tak úplně nepotřebovaly.

V mezičase vyjelo Brembo s vylepšenou verzí Stylema R, která byla ještě o něco lehčí a která o několik procent lépe chladila brzdové destičky díky odvětraným pístkům. Třmeny Brembo Stylema byly pro mnohé zákazníky jakousi referencí, která definovala dobré brzdy. Stejně tak si je vzala za referenci samotné Brembo, aby vyvinulo po všech stránkách ještě lepší brzdič, než byla Stylema sama: Brembo HYPURE.

brh2

Tento třmen bude OEM model, který bude sériově montován do několika, případně mnoha špičkových motocyklů. Bude tomu například budoucí KTM 990 RC R, nebo nadcházející Yamaha YZF-9R. A jistě do mnoha dalších. Samozřejmě, již od pohledu je zřejmé, že HYPURE nejsou CNC frézované třmeny závodní specifikace. Jedná se stále o "běžné" monobloky, vyráběné z materiálů, které je možné odlévat do formy.

brh3

Přesto Stylemu do důchodu jen tak nepošlou. Stylema je dobře zajeté jméno, které nabídne uživatelům stále dokonalý nástup brzdného výkonu a dávkovatelnost brzdné síly. Dá se očekávat, že Brembo Stylemu zachová v nabídce. HYPURE je ovšem ovšem o dalších 10% lehčí a set dvou třmenů s destičkama by měl vážit 900 gramů. Čím nižší hmotnost, tím menší neodpružené hmoty na předním kole a tím lepší jízdní výkony. A tak se HYPURE objeví v nabídce prostě jen za vyšší cenu než je Stylema.

brh1

Set čtyřech 30-milimetrových pístků zajistí sice podobný nástup brzdného výkonu, nový rozpěrný systém ovšem lépe ochrání kotouče a sníží opotřebení brzdových destiček tím, že rychleji oddálí destičky od kotouče v momentě uvolnění brzdové páčky. Pozornému čtenáři jistě neuniklo, že třmeny již nejsou vzájemně zaměnitelné a HYPURE existuje v pravé a levé variantě.

Rozteč šroubů brzdových třmenů je 100 milimetrů, což umožní majitelům stávajících třmenů Brembo M50, M4.30 (M430) i Brembo Stylema (Stylema R) snadno upgradovat na tyto nové brzdové třmeny, aniž by jakkoliv narušili správný poměr horního master pístku a spodních pístků.