Dodge Tomahawk V10 byl hvězdou veletrhu Detroid Auto Show již v roce 2003. Za svou éru se ho prodalo neskutečných.... 9 kusů.

Zub času stojí za koncem prodeje tohoto výjimečného stroje. Trvalo celou dekádu, než se dostal do prodeje a během této doby byl veden coby prototyp. Spuštění prodeje bylo pompézní, zejména s ohledem na cenu.

dotw1

Ta startovala na částce 555 tisíc amerických dolarů. Zákazník tak dal více než 1000 dolarů za jednu koňskou sílu. Vlastně vůbec netušíme, kam až se cena vyšplhala dnes. Zřejmě bude zcela neveřejná, vzhledem ke customizaci každého jednotlivého stroje.

dotw2

Tomahawku bylo zcela oficiálně vyrobeno 10 kusů. Jeden kus zůstal ve vlastnictví Chrysleru. Provoz na silnici nebyl legální a tak Chrysler prodával motocykly jako "pohyblivé sochy". V době, kdy Daimler (dočasně) Chrysler spolknul, někdejší Daimler-Chrysler dovolil, aby se Tomahawk dál vyráběl jako oficiální reprodukce. A tato éra končí. Kolik bylo vyrobeno reprodukcí bohužel není známo.

dotw3

Tomahawk byl poháněn 10-válcovým motorem z Dodge Viper SRT10. Motor o objemu 8,3 litru měl podle konstruktérů udělit stroji rychlost mezi 480 a 680 kilometry za hodinu. Takovou rychlostí se na něm ovšem nikdo nikdy neodvážil jet, takže se výsledku můžeme jen domnívat. Podle jiných údajů  byla maximální rychlost pouze přepočítána dle finálního převodu stroje. Původně 680, později korigováno na 480 km/h.

Stroj se ani nikdy k nikomu nedostal k veřejnému otestování a je zřejmé, že všechny exempláře stojí v bilionářských garážích.