Sraz Moto Guzzi v Anníně je každoroční klasika. A protože doma máme nejednoho čistokrevnýho Guzzistu a výjimečně se nám povedlo mít volný víkend, bylo jasno – jedeme. Znělo by to ideálně, kdybych ovšem měla na čem. Jak je známo, naše garáž je, až na výjimku Stelvia, spíš plná terénních strojů. Takže následoval rychlej telefonát kamarádovi z Moto Korda v Jilemnici – a za chvíli už se nám před domem leskla VOGE 900 DSX.
Na první pohled má tenhle stroj všechno na správném místě – a ještě něco navíc. Už od pohledu působí jako ryzí cestovatel s řadovým dvouválcem o objemu 895 cm³. V základu dostaneš quickshifter, tempomat, náklonové ABS, kontrolu trakce a jako třešničku na dortu i antihoppingovou spojku. Že ti to něco připomíná?! VOGE 900 DSX totiž sdílí základ s dvouválcem od BMW – konkrétně s motorem, který Loncin vyráběl pro řadu F850. Tady ho jen lehce upravili pro vlastní použití. Výsledek? Zní to jako BMW, jede to jako BMW – jen to nemá cenovku jako BMW.
Při bližším zkoumání sbírá každopádně VOGE další plusové body: brzdy Brembo, podvozek Kayaba, bezdušové výplety obuté do Pirelli Scorpion a několik jízdních režimů podle stylu jízdy, počasí nebo prostě nálady. Nestíhám se divit. Opravdu. Vypadá to, že si v Asii dali záležet a posílají laťku vysoko i těm zavedenějším značkám.
Přesně tohle bylo slyšet i na letošním Moto Test Campu – když šli kluci z nejmenované italské značky do kolen, protože se jich lidi u jejich vlajkového cendura ptali, jestli to má vyhřívané hefty, protože nemá. No... Voge je má. A k tomu i vyhřívané sedlo. V základu je navíc i padací rám. Jediné, co bych snad doplnila, je kryt motoru. Velký TFT displej s konektivitou v tomto segmentu už dnes beru jako standard. A hodnotím, že tady všechno působí dospěle, funkčně a bez zbytečného balastu.
A jak to celý působí při jízdě? Překvapivě vyváženě. Motorka při jízdě nepůsobí dojmem těžkotonážního mastodonta, naopak – v zatáčkách působí lehce, ochotně do nich padá a i když se člověk rozjede svižněji, pořád má pocit jistoty. Motor má dost šťávy na to, aby tě z nuly vystřelil s úsměvem na rtech.
V nízkých otáčkách a malých rychlostech je to ale trochu pain – motorka působí agresivně a ve městě tě nutí podřazovat až na jedničku, když se po městě zrovna vlečeš třicítkou. Myslím, že by jí prospěl zásah do převodů, aby přidala trochu na síle ve spodním spektru. Protože výkonu nahoře má za mě až dost. Dokonce až tolik, že bych tenhle stroj spíš nedoporučila úplným začátečníkům. Pokročilejší jezdec si ale najde spoustu zábavných momentů a s touhle motorkou si jízdu fakt užije. Jo, Voge je sice pořád „nováček“ na trhu, ale má sakra dobře našlápnuto.
Cesta do Annína z Liberce je dlouhá a až na pár úseků kolem Slaného je to vyloženě kochací jízda. Kopce, malebné vesničky, pěkný asfalt lemovaný alejemi ovocných stromů. Krajina se otevírá, zavírá, mění barvy i tvary. První letošní silniční zážitek jsme si nemohli vybrat lépe. Voge pod mým zadkem vibruje nedočkavostí – ta motorka chce prostě pořád jet. A protože já to mám podobně, vyhovujeme si. Vzít za plyn a z pozice posledního dotahovat skupinu? Ano, prosím.
V sobotu jsme si z Annína střihli výlet na Lipno. Přes vodní nádrž jsme se přeplavili přívozem, vyšlápli na Vítkův hrádek a přes Modravu a Kvildu se vraceli zpět do kempu. Krásné výhledy, zatáčky jedna radost – a byly i chvíle, kdy mi přes Šumavu přišly vyhřívané hefty i zadek vyloženě vhod. V neděli pak už jen rychle domů a motorku vrátit zpět do Moto Korda.
Závěr: Pokud nejsi vyloženě zatíženej na logo na nádrži, máš při výběru asi jasno. Za ty peníze? Fakt překvapivě dobrá motorka. Není bez chyby, má ale charakter a chuť jezdit. A to mě baví.
Za zapůjčení stroje VOGE 900 DSX děkujeme společnosti MOTO-KORDA.
![]() |
+ nadstandardní komfortní výbava + agresivní průběh motoru + pěkné zpracování + značkové komponenty
- zpřevodování v malých rychlostech |