Je možné, že některé motorky jsou prostě na míru šité určitému jezdci, přičemž někdo jiný je nepochopí a jejich kvalitám nerozumí. Ano, je to tak – a Calibro je přesně tím typem motorky, o kterou jsme se v redakci nemuseli hádat. Byla mi prostě přidělena a já jsem za to ráda. Přes počáteční despekt jsem si jízdu s ním vážně užila.
Nebudu lhát – cruiser není kategorie, po které bych v showroomu běžně sáhla. Ale Calibro si mě získalo gentlemanským stylem a překvapivě dravou povahou. Jeho motor má slušný zátah, nebojí se mě potáhnout ani v kopcích, a celé to balení působí živě a sebevědomě. Není to líný gauč na kolech. Je to stroj, který si říká o to, abys mu dal co proto.
Většinu času jsem s ním strávila na silnicích mezi Libercem a Jabloncem. Rychlé přejezdy, pár příměstských zácp a výlet ke Klokočským skalám, kde jsem zjistila, že s cruisrem se halt neklopí tak dobře jak na naháči - překvapivě. Ale i přesto jsem si s ním poradila. Zatáčky zvládá stabilně, drží stopu a působí jistě i na ne zrovna ideálním povrchu. A navíc – ta rudá barva mu fakt sluší. V kombinaci s matným rámem a výrazným LED světlem budí pozornost. Otočilo se za námi víc hlav než bych čekala.
A nebyl to jen vzhled, co mě přesvědčil. Calibro má poctivou výbavu, která neurazí a v praxi funguje – žádné zbytečné serepetičky, ale funkční detaily, které dělají radost a dotváří celkový charakter motorky. Přední full LED světlo nejen skvěle svítí, ale díky kulatému tvaru ve vintage stylu dává motorce typický „classic“ výraz. Zadní svítilna je tenká a elegantní, decentní tečka za designem, kde se podepisuje italský vliv.
Výrazně rudá barva přechází z kapličky ke kovové nádrži. Ta má objem 15 litrů a působí bytelně, ale přitom stylově. Ať už si děláš víkendový výlet, nebo se jen tak projíždíš po okreskách – nebudeš muset pořád řešit benzínky. Detaily jako ocelové víčko celkový dojem jen podtrhují. Řemenový pohon je u cruiseru téměř povinnost – a jsem ráda, že se na to Moto Morini nezapomnělo. Jediné, co neuniklo kritickému oku Seikose, byl trochu nakřivo vylaserované logo ve spodních brýlích - ovšem kdyby mě na to neupozornil, ani bych si nevšimla. Za jízdy jsem pak měla na očích kombinaci analogového přístroje s digitálním displejem, který ukazuje vše co je třeba a nic navíc a který pak podtrhuje celkový custom dojem ze stroje. USB zásuvka je dnes už skoro standard, ale potěší, že tu na ni nezapomněli.
Abych nezapomněla já – motor. Pod tím uhlazeným zevnějškem se skrývá řadový dvouválec o objemu 693 ccm, DOHC, 8 ventilů, kapalinou chlazený. Výkon 50,8 kW a krouťák 68 Nm ve 6500 otáčkách - to nejsou jen čísla na papíře. V praxi to znamená, že když potřebuješ předjet nebo se rychle vytočit ze zatáčky, Calibro nezaváhá.
A teď pozor – podvozek. Tady jsem čekala klasické cruiserové „nakopnutí“ páteře. Ale Calibro překvapilo. Jistý, měkký tam, kde to potřebuješ, a přesto stabilní i při vyšší rychlosti. V kombinaci s nízkým těžištěm a pohodlným posezem se z toho stala jízda, která fakt bavila. Brzdy? J.Juan. Neurazí, nenadchnou – ale na tuhle motorku brzdí naprosto dostatečně, pokud se nerozhodneš flekovat z rychlosti 200. Pocit na páčce je jistý, dávkování v pohodě, žádné drama ani zázrak. Zkrátka funkční komponent, který dělá svou práci.
Calibro mě neoslnilo na první dobrou, ale překvapilo na každém dalším kilometru. Není to mainstream, není to ani snaha o retro za každou cenu. Je to cruiser, který má vlastní tvář, překvapivě živý projev a dostačující vybavení. Pokud hledáš motorku, která má styl, charakter a přitom tě nebude nutit obětovat komfort – Calibro tak pro tebe může být víc než jen letní románek. Nicméně i na ten letní románek budeš celou zimu vzpomínat.
Za zapůjčení stroje Moto Morini Calibro Custom děkujeme společnosti MR43.
![]() |
+ Překvapivě živý motor + Komfortní posez a podvozek + Stylový vzhled
- Brzdy J.Juan neurazí, ale… - Drobné estetické nepřesnosti |