Je možné, že některé motorky jsou prostě na míru šité určitému jezdci, přičemž někdo jiný je nepochopí a jejich kvalitám nerozumí. Ano, je to tak – a Calibro je přesně tím typem motorky, o kterou jsme se v redakci nemuseli hádat. Byla mi prostě přidělena a já jsem za to ráda. Přes počáteční despekt jsem si jízdu s ním vážně užila.

Nebudu lhát – cruiser není kategorie, po které bych v showroomu běžně sáhla. Ale Calibro si mě získalo gentlemanským stylem a překvapivě dravou povahou. Jeho motor má slušný zátah, nebojí se mě potáhnout ani v kopcích, a celé to balení působí živě a sebevědomě. Není to líný gauč na kolech. Je to stroj, který si říká o to, abys mu dal co proto.

Většinu času jsem s ním strávila na silnicích mezi Libercem a Jabloncem. Rychlé přejezdy, pár příměstských zácp a výlet ke Klokočským skalám, kde jsem zjistila, že s cruisrem se halt neklopí tak dobře jak na naháči - překvapivě. Ale i přesto jsem si s ním poradila. Zatáčky zvládá stabilně, drží stopu a působí jistě i na ne zrovna ideálním povrchu. A navíc – ta rudá barva mu fakt sluší. V kombinaci s matným rámem a výrazným LED světlem budí pozornost. Otočilo se za námi víc hlav než bych čekala.

mmcal01

A nebyl to jen vzhled, co mě přesvědčil. Calibro má poctivou výbavu, která neurazí a v praxi funguje – žádné zbytečné serepetičky, ale funkční detaily, které dělají radost a dotváří celkový charakter motorky. Přední full LED světlo nejen skvěle svítí, ale díky kulatému tvaru ve vintage stylu dává motorce typický „classic“ výraz. Zadní svítilna je tenká a elegantní, decentní tečka za designem, kde se podepisuje italský vliv. 

mmcal03

Výrazně rudá barva přechází z kapličky ke kovové nádrži. Ta má objem 15 litrů a působí bytelně, ale přitom stylově. Ať už si děláš víkendový výlet, nebo se jen tak projíždíš po okreskách – nebudeš muset pořád řešit benzínky. Detaily jako ocelové víčko celkový dojem jen podtrhují. Řemenový pohon je u cruiseru téměř povinnost – a jsem ráda, že se na to Moto Morini nezapomnělo. Jediné, co neuniklo kritickému oku Seikose, byl trochu nakřivo vylaserované logo ve spodních brýlích - ovšem kdyby mě na to neupozornil, ani bych si nevšimla. Za jízdy jsem pak měla na očích kombinaci analogového přístroje s digitálním displejem, který ukazuje vše co je třeba a nic navíc a který pak podtrhuje celkový custom dojem ze stroje. USB zásuvka je dnes už skoro standard, ale potěší, že tu na ni nezapomněli.

mmcal05

Abych nezapomněla já – motor. Pod tím uhlazeným zevnějškem se skrývá řadový dvouválec o objemu 693 ccm, DOHC, 8 ventilů, kapalinou chlazený. Výkon 50,8 kW a krouťák 68 Nm ve 6500 otáčkách - to nejsou jen čísla na papíře. V praxi to znamená, že když potřebuješ předjet nebo se rychle vytočit ze zatáčky, Calibro nezaváhá. 

mmcal06

A teď pozor – podvozek. Tady jsem čekala klasické cruiserové „nakopnutí“ páteře. Ale Calibro překvapilo. Jistý, měkký tam, kde to potřebuješ, a přesto stabilní i při vyšší rychlosti. V kombinaci s nízkým těžištěm a pohodlným posezem se z toho stala jízda, která fakt bavila. Brzdy? J.Juan. Neurazí, nenadchnou – ale na tuhle motorku brzdí naprosto dostatečně, pokud se nerozhodneš flekovat z rychlosti 200. Pocit na páčce je jistý, dávkování v pohodě, žádné drama ani zázrak. Zkrátka funkční komponent, který dělá svou práci.

mmcal02

Calibro mě neoslnilo na první dobrou, ale překvapilo na každém dalším kilometru. Není to mainstream, není to ani snaha o retro za každou cenu. Je to cruiser, který má vlastní tvář, překvapivě živý projev a dostačující vybavení. Pokud hledáš motorku, která má styl, charakter a přitom tě nebude nutit obětovat komfort – Calibro tak pro tebe může být víc než jen letní románek. Nicméně i na ten letní románek budeš celou zimu vzpomínat.

Za zapůjčení stroje Moto Morini Calibro Custom děkujeme společnosti MR43.

+ Překvapivě živý motor

+ Komfortní posez a podvozek

+ Stylový vzhled

 

- Brzdy J.Juan neurazí, ale…

- Drobné estetické nepřesnosti