BMW F650GS Dakar / G650GS Sertao

 

  • Motor:  jednoválec 652 ccm, 48 koní
  • Kola: 21 a 17"
  • Suchá hmotnost: 176 kg
  • Objem nádrže: 17 litrů (Dakar) a 14 litrů (Sertao)
  • Cena cca: 80000,- Kč (Dakar) a 130000,- Kč (Sertao) - obojí v ojetém stavu

 

Vizuálně velmi podobné stroje, které obývají odlišné motory. Model Dakar má motor z produkce rakouské firmy Rotax, Sertao motor od čínského výrobce Loncin. Rám a podvozek jsou shodné, Sertao má aktuálnější design plastů a světel. 21" přední kolo dává výborné možnosti výběru enduro pneumatik. Stroje vynikají dobrou ovladatelností a lehkou stavbou a podvozek s dráhami odpružení 210 mm nabídne větší potenciál pro enduro ježdění. Enduro ježdění napomáhá také pod sedačkou umístěná nádrž, která snižuje těžiště strojů.

 

Dakar s motorem Rotax také vyniká spotřebou kolem 3,6 litru a tak nádrž dává dojezd přes 450 kilometrů. Sertao s motorem Loncin je mírně žíznivější a s menší nádrží má dojezd kolem 300 kilometrů. Jednoválcové motory o sobě dávají dost znát a jakkoliv v terénu je jejich chování pohodové, na dálnici dost vibrují. Dálničním přesunům moc nepomáhají ani pětistupňové převodovky, jakkoliv mají oba stroje rychlostní maximum přes 170 km/h. Za roky prodejů si tyto stroje vydobyly pověst spolehlivých hltačů kilometrů a jejich výhodou je ohromné množství cestovatelských doplňků. Dobré jsou i servisní intervaly, které jsou 10000 km.