Suzuki DR-Z400E

  • Motor:  jednoválec 398 ccm, 38 koní
  • Kola: 21 a 18"
  • Suchá hmotnost: 119 kg
  • Objem nádrže: 10 litrů
  • Cena cca: 90000,- Kč ojetá

Suzuki DR-Z 400E je legenda. Obecně se říká, že je to nejtupější z ostrých endur, nebo analogicky, nejostřejší z tupých endur. Z čehož vyplývá, že si s tímhle strojem zažijete spoustu zábavy i v těžkém terénu a přitom nejste obětí nějakých přehnaných servisních nákladů. Při ostrém enduro ježdění výrobce sice doporučuje měnit olej každých 1000 kilometrů, ale při běžném cestovním provozu s mixem silnic a pohodového pojezdu po šotolinových cestách je tato servisní výměna natažena až na 5000 kilometrů.

 

Dráhy odpružení 290 a 295 mm dávají jasně najevo, že s touhle motorkou se do terénu počítá. Sedačka je sice vysoká 945 mm, ale je ouzká, takže nohy nemáte doširoka roztažené a je snadné dosáhnout na zem. Její šířka je na druhou stranu zase hendikepem, protože již po stovce kilometrů začíná bolet zadek. Všechno má své řešení. Pod zadek si dát cestovní podušku Air-Hawk a malou desetilitrovou nádrž můžete vyměnit za větší. Na trhu se dají koupit nádrže s kapacitou 12, 15, 17, 22 i 28 litrů dávající dojezd až 600 kilometrů. Na druhé fotografii je nádrž 28 litrů. Opět je nutné stroj trochu dovybavit. Nabídka doplňků není tak široká jako u předešlé KTM, ale 119 kilogramů hmotnosti vám bohatě nahradí více starostí se sháněním. Těchto motocyklů se vyrobila spousta. Mnoho majitelů moc dobře víc co má v rukou a tak je třeba čekat, než se nějaký kousek objeví na trhu. Neváhat a koupit.