Nejen choppery a cruisery mají být obživou firmy z Milwaukee. HD by chtěl ukousnout svůj díl z koláče sportovních motocyklů.
Vraťme se na přelom osmdesátých a devadesátých let. Harley Davidson postavil superbike, o kterém se vedly rozvášněné diskuse. Harley investoval spoustu peněz do inženýrů a následně do týmů. Vzal 60-koňový motor, který z velké části přestavěl. Vodou chlazený V-twin o objemu 1130 kubíků měl dvě vačky nad válci, které otevíraly pět ventilů na hlavu. Palivo dodávalo elektronické vstřikování Weber a výkon motoru se přes suchou spojku a pětistupňovou převodovku přenášel řetězem na zadní kolo.
Veliké investice do motoru přinesly 150 koní. A celá motorka vážila pouhých 170 kilogramů. Díky hliníkovému rámu a karbonovým kapotám neměly šestipískové brzdové třmeny Wilwood mnoho práce. Vznikl Harley Davidson VR1000, kterého bylo vyrobeno 50 kusů. Což byla vlastně homologační série street-legal motocyklů, aby se VR1000 mohl účastnit šampionátu SBK.
Velmi cenná homologační série, která se dostala na veřejnost
Na konci loňského léta oznámil Harley Davidson investorům svůj pětiletý rozvojový plán. Mezi připravovanými modely jmenoval Livewire, ukázal Pan Americu a Streetfightera. A také ukázal záběry z designového střediska, kde se již vloni ladil design hliněného modelu sportovního motocyklu. Nyní se tato představa ukazuje coby patentový zápis designu, který si HD nechal nedávno registrovat.
V prezentaci HD se objevily na zdech vyvěšené náčrtky, z nichž jeden ukazuje kapotovaný motocykl, který je postaven na základě připravovaného Streetfightera. Harley Davidson tedy může jít v podobném duchu jako Ducati. Ta ukázala superbike Panigale V4 a z ní odvodila Streetfighter V4. HD přinese Streetfighter a z něj může odvodit supersportovní stroj.
Náčrtky kapotáží, která si nechal HD zaregistrovat, hrají na nostalgickou strunu. Kulatá kapotáž obsahuje oválné LED světlo, ohraničené LED proužkem denního svícení. Necháme se překvapit, kdy a jestli vůbec spatří tento záměr světlo světa.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |