Nadpis článku není až tolik překvapivý. Téměř každý cítíme, že se ekonomice daří a ne jinak je tomu veskrze v celé Evropě. Pojďme se podívat na to, jak se to odrazilo v prodejích motocyklů.
Hned na začátku můžeme říct, že prodeje šly oproti roku 2018 (v období říjen 2018 až říjen 2019) nahoru o 7,3% a byly nejvyšší za posledních deset let. Celkově se prodalo 1 520 000 motocyklů. 568 126 bylo motocyklů, 358 748 skůtrů s objemem motoru nad přes 50 ccm a 225 936 skůtrů s objemem motoru do 50 ccm. 44 738 kusů motocyklů bylo elektrických. Ostatní stroje z celkového počtu byly z ostatních kategorií.
Na jedné straně zářilo BMW s nárůsty prodejů o 13,4%, SYM s nárůstem o 12,5% a Kawasaki o 10,1%. Na druhé straně žebříčku je Triumph s růstem 2,5%, Yamaha s 1,9%, Ducati s 0,3% a nakonec Harley Davidson s poklesem prodejů o 7,5%.
V celkových objemech dominovala Honda, která v Evropě prodal 213 308 motocyklů, s růstem prodejů o 8,2%. Druhým nejúspěšnějším prodejcem byla Yamaha, které se podařilo prodat 154 815 motocyklů s nárůstem prodejů o 1,9%. Na třetí příčce prodejců se umístilo Piaggio s počtem 144 913 kusů a s nárůstem prodejů o 2,9%. BMW prodalo 96 944 kusů (+13,4%), Kawasaki 63 452 kusů (+10,1%), Kymco 62 585 kusů (+1,6%), SYM 59 964 kusů (+12,5%), KTM 56 588 kusů (+7%) a Peugeot 42 639 kusů (+7,4%).
Nejvíc motocyklů se prodalo tradičně ve Francii (273 393 kusů) a Itálii (240 123 kusů). Následovalo Německo (183 701 kusů), Španělsko (174 207 kusů), Turecko (134 528 kusů) a Velká Británie (96 414 kusů).
Z pohledu celosvětových prodejů, jakkoliv by se mohly zdát čísla prodaných motocyklů vysoká, se v Evropě (bez Ruska, Ukrajiny a Turecka) prodalo pouhých 2,4% světové produkce motocyklů