V nadpisu článku je otazník a možná by jich tam mělo být ještě víc. A v obsahu článku žádné rozsáhlé vysvětlení, protože nic nebylo potvrzeno.
To jen redakce magazínu OmniMoto přišla s informací, že tomu tak bude. V Evropě totiž Kawasaki v oblasti cestovních endur vyklidila pole. Pole, které za posledních 8 let zažívá nebývalý boom. Poslední cestovní enduro byl motocykl KLV 1000, aka Suzuki V-Strom 1000, které bylo vyvíjeno v kooperaci obou výrobců. Kawasaki se jeho výroby velmi brzy vzdala a na trhu se objevovaly pouhé dva roky (2004 a 2005). Pak zůstalo pouze u motocyklu KLR 650, který měl být dle výrovce více silničněji orientovaný. Řada KLX je orientovaná více do terénu, jakkoliv do ní dnes Kawasaki zahrnuje i stroje, které označuje jako "dualsport".
KLR 650 se v Evropě delší dobu neprodává, tuším že od půlky roku 2007, kvůli emisním normám Euro 3. Po dalších více než 10 let se prodávala ve zbytku světa, aby její prodej zcela skočil v roce 2018. Kawasaki tudíž v dnešní době nemá v tomto segmentu vůbec nic. Můžeme zmínit modely Versys, které leckdo mylně do cestovních endur řadí. Ale Versysy mají přední 17" kolo a podvozky veskrze a čistě pro silniční použití. Můžeme je řadit spíše na pomezí kategorií Tourig a Adventure Sport. Spekuluje se, že by Kawasaki mohla využít svůj velmi povedený dvouválcový motor z Versyse 650, který je jistou analogií k motoru Ténéré 700. Motor stroje Versys 650 má výkon 69 koní a kroutící moment 64 Nm, což je jen o pár koní a Nm méně, než má o 30 kubíků větší Yamaha. Dá se říci, že při stejném objemu válců by byly tyto motory velmi vyrovnané.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Uvedené fotografie jsou jen rendery od designového studia Kardesign. Vedle toho že jsou velmi povedené si můžeme všimnout, že Kardesign navrhl dvě specifikace stoje. Bílý stroj plně využívá rámu a kyvné vidlice stávajícího stroje Versys 650. Tedy kombinace ocelového rámu, hliníkového spodního rámu a hliníkové kyvné vidlice s tlumičem na pravé straně motocyklu bez přepákování. Druhá, zelená varianta má kompletně hliníkový rám typu deltabox, s hliníkovou kyvnou vidlicí a zadním tlumičem připojeným přes progresivní přepákování Unitrak. Jak to bude dál vůbec netušíme. Pokud něco zjistíme, budeme informovat mezi prvními.