Nic nedokáže tak pokazit den na dovolené, jako když se vám pokazí stroj. To, že se pokazí motor je přitom mnohem méně pravděpodobné, než když píchnete pneumatiku. Tomu by mohl být konec, protože italská společnost Risemousse vyvinula vnitřní výplň pneumatiky i pro silniční motocykly.

Vnitřní výplň pneumatiky se označuje jako "mousse". Česky čteno "mjůz". Ty jsou doménou enduro a motokrosových strojů již po desítky let. Mousse však trpěly životností (jedny závody, několik desítek motohodin) a tak se začaly v enduro prostředí prosazovat pokročilejší "dual chamber" systémy, jako Tubliss, Traxy, nebo Nomousse. Ty se ovšem zase nehodí pro silniční motocykly.

Risemousse nově zkombinovala oba světy dohromady a vyvinula systém pod jménem B-Sure. Ten vám přinese do pneumatiky pěnovou vložku, o kterou se v případě defektu pneumatika opře. Aby byla zajištěna dlouhá životnost, mezi pěnovou vložku a pneumatiku nafouknete trochu vzduchu, takže pneumatika bude mít stále stejné jízdní vlastnosti, jakoby byla naplněná pouze vzduchem.

B-Sure mousse není určen pouze pro endura, či cestovní endura. Risemousse vydá celkem 5 variant:

  • URBAN pro skůtry s malými a velikými koly
  • ADVENTURE pro cestovní endura
  • CHOPPER v rozměrech pro veliké customy
  • TOURER pro těžké cestovní motocykly
  • SPORT pro silniční sportovní a nahaté motorky (nikoliv pro okruhové použití)

Na obrázku společnost Risemousse vysvětluje, jak celý systém funguje. Pěnová vložka je natažena do ráfku. Její rozměr musí přesně sedět na rozměr ráfku. Ráfek (a kola) musejí být bezdušové a do klasického ventilku se nafoukne tlak. Tlak vzduchu působí na pěnovou vložku, která se rozepře o pneumatiku (podobně jako Tubliss nebo Nomousse) a utěsní vnitřní prostor pneumatiky, ve kterém je udržován běžný pracovní tlak. Součástí systému jsou i měřáky tlaku vzduchu v prostoru, které na dodávaný ukazatel reportují případný defekt. Pokud prorazíte pneumatiku, unikne vám tlak vzduchu mezi pneumatikou a vložkou a pneumatika se o vložku opře.

Sice máte stále píchlou gumu, ovšem náhlá ztráta tlaku vám nezpůsobí jízdní problém. Můžete v klidu zastavit a pokud máte opravné knoty, pneumatiku si opravit. Pokud je nemáte, B-Sure vám umožní bez problémů dojet mnoho kilometrů do nejbližšího pneuservisu a nemusíte hodiny čekat na nějakou asistenční službu.

Systém B-Sure bude k dostání na jaře 2022 za cenu mezi 150 a 180€. Což sice rozhodně není málo, ovšem mousse je znovupoužitelný na více pneumatik a za klid na dovolené to leckomu může stát.