Pamatujete si na úsměvnou, nebo spíše k pláči, kauzu automobilů BMW, kdy vám automobilka povolila za pravidelné předplatné si zapnout vyhřívání sedaček? Fenomén předplatného osciluje kolem celého světa a firmy se domnívají, že je to cesta k (jejich) úspěchu.

Dá se zřetelně říci že cesta to je, ovšem jak pro koho. Lidé si zvykli platit předplatné za streamovanou muziku, za televizní kanály, za cloudová datová úložiště. A třeba také za Microsoftí Office 365. V těchto případech se ovšem vždy jedná o služby spojené s dodávkou dat, nebo elektronicky poskytovaných služeb. Tím hůře lidé reagují na předplatné, kdy již jednou vyvinutý hardware a software je funkčně uměle ořezán, aby mohly být tyto funkce či vlastnosti obratem nabídnuty za pravidelný poplatek. Nové Cardo Packtalk Custom je hardwarově plnohodnotý Edge, se základnou Packtalk NEO, jen s jiným firmware, který umožňuje, nebo spíše řečeno vyžaduje některé funkce za příplatek.

Společnost Cardo již 14 dnů vysvětluje, jednak pomocí vlastních tiskových zpráv, nebo veřejných prezentací, nebo s pomocí influencerů, že je vlastně super, že za bezkonkurenčně nízké peníze získáte Mesh komunikační systém, umožňující spojení až 15 účastníků. Na rovinu řečeno, až postupným studováním interních materiálů pomalu zjišťujete, o co všechno jste vlastně ochuzeni. Snad nic nevynecháme a zkusíme vyjmenovat co si můžeme v základu škrtnout:

  • hlasové ovládání Voice commands
  • hlasové multijazykové informace o stavu interkomu, např. o nabití baterie
  • ECO mód, prodlužující výdrž baterie o 20%
  • Universal Bluetooth Intercom umžňující připojení interkomů jiných značek
  • HD Live Bluetooth intercom, umožňující připojení nižších řad interkomů Cardo
  • Auto reconnect - již z názvu vyplývající automatické navázání připojení po ztrátě signálu
  • Sdílení přehrávané hudby k jiným účastníkům skupiny
  • 2nd Channel Connection - ořezání komunikace na pouze jedno zařízení, např. váš mobil. Již nenapárujete svou navigaci, či BT připojený přístrojový panel motocyklu
  • Audio profily umožňující plně využít kvalit sluchátek JBL
  • Rychlé vytáčení oblíbených telefonních čísel

Šéf Cardo Systems prohlásil, že pečlivě naslouchali potřebám zákazníků a proto přišli s modelem Custom, který je díky osekání některých funkcí o 90€ levnější než model NEO. Osobně tedy netušíme jakýma ušima naslouchali, když již z výčtu výše uvedených ořezaných funkcí vyplývá, že rozumně vybavený jezdec moderního motocyklu si zcela jistě bude muset koupit předplatné Platinum (6,99 USD měsíčně, či 39,99 USD ročně), aby získal spojení mezi svým mobilem a navigací nebo motocyklem. A získal funkci Auto reconnect, která byla vždy silným marketingovým tahákem Carda, jeho systému komunikace DMC.

Vlna nevole, která se na Cardo sesypala na sociálních sítí se velmi často otáčela na názorech že "moje současné Cardo je poslední Cardo" nebo "naslouchali jste zákazníkům tak pečlivě, až jste je nahnali do náruče Seny". Cardo tak vysvětluje, že modely Edge a NEO, což jsou bezesporu jedny z nejlepších komunikátorů doby, jsou stále v prodeji a v prodeji zůstanou. A že se Cardo nechystá ukončit model prodeje těch nejlepších a plně vybavených přístrojů. A my v to také doufáme, že si manažeři Carda uvědomí, že nejsou na trhu sami.