Cestování do krajin s vysoce proměnlivou teplotou je pro výběr oděvů poměrně náročná věc. Před odjezdem přemýšlíte, co vše si obléct a sbalit, aby vám nebyla zima, ale zároveň abyste se v teplejších oblastech neuvařili ve vlastní šťávě, to vše navíc s důrazem na vaši bezpečnost. A tak jsem sáhla po kombinaci cestovní textilní bundy s vrstvením a džínách od české firmy 4SR - no a nemohla jsem udělat lépe.
Na rovinu, džínám se nedá upřít určitá pohodlnost, vzdušnost a jistá míra civilnosti, což u kůže, nebo textilního oblečení z polyesteru hledáte jen těžko. Z mého pohledu je to dnes již univerzální kousek v mém šatníku, který ráda obléknu na cesty po světě s větší mírou asfaltu, nebo lehkého terénu, kde je předpoklad, že se budu chtít najíst v restauraci, zajít do hospůdky na čaj, nebo kávu, či si udělat výlet na nějaký hrad, ke kterému s motorkou dojedu. A protože ráda podporuji šikovné české výrobce textilu, ať už motorkářského, nebo funkčního prádla, padla moje volba nyní na džíny od firmy 4SR a to konkrétně na model GTS Lady.
Džíny jsou ušité z 14 uncového elastického denimu v černé barvě, přičemž na kolenou, bocích a v sedací části jsou zesíleny tkaninou Kevlar® by Dupont. Džíny jsou tím pádem jednovrstvé a zároveň tedy vzdušné tak, jak jste zvyklí u svých běžných civilních riflí, což zejména na jihu Maroka, v pouštní oblasti, byla vítaná vlastnost. Naopak na chladnějších místech, např. při přejezdu Atlasu, jsem pod ně pohodlně oblékla termo legíny a tepelný komfort si tak dostatečně zvýšila.
Vyhovoval mi také mírně zvýšený pas se zipem, díky kterému lze kalhoty sepnout s bundou. V přední části jsou navíc vybaveny dvěma knoflíky vedle sebe a tak když se vám v průběhu dovolené podaří zhubnout, protože jste celou zimu nic nedělali a stále vezete vánoční kila, můžete si kalhoty v pase sepnout těsněji i bez použití pásku.
Jako žena, navíc na motorce s nepříliš komfortním sedlem jsem pak významně docenila měkkou vložku v zadní části kalhot a domnívám se, že díky ní jsem byla schopná poměrně s přehledem celou naši 14 denní výpravu dokončit bez výrazné újmy na svém pozadí. Strečový denim, ze kterého jsou džíny vyrobeny, mi poskytoval dostatečnou volnost pohybu při nastupování a vystupování z mé zvýšené motorky s bagáží - kdo to zná ví, že to občas bývá na hraně atletického výkonu.
Kalhoty jsou dále vybaveny patentovanými kapsami na kolenní chrániče, pro co nejlepší ochranu vašich kolen a obsahují i vyjímatelné, či vyměnitelné boční, kyčelní chrániče. Co se týká patentovaných kapes na kolenní chrániče, přiblížila bych vám to jako vloženou ortézu uvnitř nohavice. Po oblečení kalhot obejme koleno a při nasedání a ani v průběhu jízdy, kdy třeba měníte posez za postoj ve stupačkách, se chrániče nehnou z místa na které dolehly při oblékání.
Celé toto řešení je velmi pohodlné a při pohledu z venku to navíc na džínách není vůbec poznat. Stále totiž vypadají jako běžné civilní kalhoty. Jediné na co upozorním a není to nijak neznámá věc, je fakt, že je dobré vybírat kalhoty do kterých se na krámě tak-tak vlezete. V rámci jejich používání látka pracuje a povoluje se a tak by se mohlo stát, že kalhoty nebudou přesně sedět jak mají a celkový dojem z nich vám to pak může trochu pokazit.
Chrániče od značky Safe Tech, které kryjí nejen koleno, ale i holeň, jsou pak certifikované dle nejvyšší normy EN 1621-1:2012 LEVEL 2 T+, což nás v redakci mile překvapilo a musíme podotknou, že toto opravdu není ve světě motocyklových džínů úplně běžná věc.
V rámci kapsy je navíc možné chrániče pomocí suchých zipů velmi detailně posouvat a přizpůsobit je tak vaší výšce a jako bonus jsou i anatomicky tvarované.
Nikde nic netlačí, neřeže, nekouše, prostě jsem se cítila jako v bavlnce. V rámci naší redakční expedice do Maroka byly tyhle džíny pro mě důležitým kouskem vybavení a pokud mě bude čekat zase nějaká podobná cesta, znovu je s radostí obléknu.
Kevlarové jeansy poskytla 4SR - oblečení pro motorkáře
+ prodyšnost za vyšších teplot + strečový materiál + vyztužení sedací plochy + fixace chráničů + vyšší pas
- strečový materiál se během používání o cca jedno číslo povolí |