První co vám přijde na mysl je typická otázka, zda-li vybrat kožené, či textilní oblečení. Na toto téma bylo napsáno nespočet řádků textu a to nejčastěji na ohnivých diskusních skupinách. O helmách se už tolik nepíše.
Youtube a sociální média nás denně zásobují video obsahem, který tu více, tu méně zábavně ukazuje záběry jak někdo odložil svůj stroj uprostřed provozu. Na toto téma existuje dokonce několik stránek, které denně uvádějí kompilace pádů z videí posbíraných z celého světa. Všechna tato videa mají společné jmenovatele. Motorku, řidiče a většinou tvrdý asfalt. Moderní stroje dnes jezdí rychle, v provozu který je 6x hustší než byl před čtyřiceti lety.
Navíc, ruku na srdce, dnes je motorka spotřebním zbožím a již za šest průměrných platů se dá koupit poměrně silná nová motorka, která atakuje rychlost 180 km/h. Motorkářů je na cestách a necestách spousta a ti se snaží vybavit se víceméně adekvátní ochranou proti pádu. Pro uživatele skůtrů mám zajímavou zprávu - představte si, že spadnout na asfalt ze skůtru jedoucího 50 km/h bolí úplně stejně jako na něj spadnout v 50 km/h z litrového superbike.
Mnoho řidičů jednostopých strojů si je toho vědomo a tak nám obchody zabývající se prodejem motorkářské výbavy jen bují. A nabídka v nich je velmi pestrá, od levné výbavy kterou byste si někdy nevzali snad ani na jízdní kolo až po špičkové výrobky z kosmických materiálů. Vybere si každý, podle hloubky své kapsy. A nabídka je tak rozsáhlá, že se dá lidově říci, aby se v tom prase vyznalo.
Na prvním místě je nutné uvědomit si, že výrobcům motocyklové výbavy jde především o zisk. A ne vždy jsou k nám motorkářům úplně upřímní a občas vydávají vodu za víno. Když se pak už neco stane, rozčarovaní řidiči se jen diví, jak to že mají tolik stehů po tržných ranách, jak to že je oblečení na cáry, proč mají na stehnech napečený materiál z kalhot a rozlámané lokty a kolena. Při výběru výbavy je totiž třeba pokusit se odfiltrovat od sebe reklamismy a realitu.
Můžeme začít číslama?
Protože je živočišný druh Člověk od přírody hloupý, hodný a důvěřivý, často se nechá nachytat na nesmyslné nabídky. Aby to neměli výrobci a prodejci až tak snadné, zasáhla vyšší životní forma (úředník), která vydala sadu regulí, co by měla motocyklová výbava splňovat. Je to například norma ECE 22.05 z roku 2013, která říká, jaké jsou požadavky na motocyklové helmy. Stanovuje maximální úroveń síly, která se má za určitých okolností přenést na hlavu pilota, pevnost pásku pod bradou, nebo šířku zorného pole.
V následujícím odstavci se podíváme na Motocyklové helmy ->