O elektrifikačních snahách Kawasaki se už nějakou dobu mluví. Tyto aktivity zelené stáje vyplývají z potřeby diverzifikace jeho portfolia od produktů ostatních výrobců. Bude tato snaha úspěšná? První elektrické modely napoví.

Je tomu již 30 let, když z ruky designéra Miguela Angela Galluzziho vyjel na svět první Monster od Ducati. Za oněch 30 let bylo vydáno nespočet jeho variant, od motorů s objemem 400 kubíků, až po Monster 1200S, osazený motorem ze superbike s výkonem 160 koní.

Se čtyřmi argumenty nastoupili "zelení" proti motorkářům, kteří se již po více než 100 let projíždějí po písečných dunách Oceano Dunes - Pismo Beach na jihu od kalifornského San Jose. Setrvalý tlak vyústil k soudním žalobám, které zelení prohráli.

"Jmenuji se Kámen, B-L-O-N-D Kámen", což je hláška z filmu RRRrrr!!!, ve kterém se zřejmě hodlá inspirovat Honda při představení svého malorážkového supersportu. Protože čím víc R je v názvu, tím větší Kámen...

Jednou za čas se marketérům značky Suzuki rozsvítí a udělají SERT edici některého ze svých motocyklů. Po té co byla naposledy vydána GSX-R1000 SERT, nyní přichází na řadu levnější osmistovka.

Veřejnost již delší dobu čeká na Benelli TRK 800, která byla odložena na dobu než dostane silnější motor. Mezitím jí ale Benelli připravila náhradní řešení ve formě TRK 702, která se v některých ohledech vyrovná prototypu osmistovky, který byl ukázán na veletrhu EICMA 2022.

Je jen otázkou času, kdy se i v Česku objeví motocykly QJ Motor. Majitel u nás a obecně v Evropě známější značky Benelli poněkud nepochopitelně buduje prodejní síť a konkuruje i sám sobě.