Moto Guzzi hodlá na výstavě EICMA v listopadu 2021 ukázat nový silniční cesťák, který bude využívat zcela nového, vodou chlazeného motoru. A možná ho ukáže již pozítří, na tradičním setkání fanoušků v Mandellu del Lario.

Pro upřesnění, nová Moto Guzzi V100 Mandello nebude jen o novém motoru. Stroj je zcela nový od základu. Stojí na 17" kolech, přičemž to zadní je letmo uložené. Má nový motor, novou převodovku, rám, kardan na levé straně motocyklu. Aby nebylo pochyb, není to poprvé, kdy Moto Guzzi vyráběla vodou chlazené motory. Svůj první V-twin vyrobila už v roce 1948 a také její ikonický osmiválec GP500 byl vodou chlazený.

O příchodu nového silničního cesťáku, který by mohl stát na pomezí bývalého Grisa a bývalého Norge již Moto Guzzi nenápadně informovala v březnu tohoto roku. Viz výše uvedený odkaz.

Nyní to bude ale poprvé, co my měl vodou chlazený motor přijít do masové výroby, tedy jestli se něčemu takovému v podání Moto Guzzi (která ročně vyrobí cca 10 tis. motocyklů) dá vůbec říkat. Bylo zachyceno několik fotografií, kdy byl nový stroj fotografován pro marketingové účely mimo areál společnosti. Na první fotografii můžeme zřetelně vidět motor s válci bez klasického žebrování pro vzduchové chlazení. Žebra ale úplně nechybí. Jsou ale spíše jen kosmetickým doplňkem pro zachování tradičního vzhledu. Majoritu vodního chlazení jasně dokládá veliký chladič před motorem.

 

Je zřetelné, že motor nestaví na žádném z předchozích funkčních řešení, jako byl Big block pro Stelvio 1200, California 1400, nebo Griso 1200, ani na Small blocku, na kterém jsou postaveny současné V7, V9 a V85. Blok motoru je zcela nový.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Je zřejmé, že vpředu jsou instalovány monoblock brzdy Brembo M4.32. Na straně řidiče jsou vidět radiální pumy - jak spojková, tak brzdová. Nová V100 má zcela novou převodovku a zcela nový kardan, který je oproti stávajícím (a minulým) modelům na levé straně stroje. Lze si všimnout, že prototyp využívá některých komponent ze současné V85TT. Podobná je jak sedačka, tak krycí plast na nádrži, který na sedačku navazuje.

Značná část katalytického systému je umístěna pod převodovkou a na pravé straně motocyklu je vyvedena jen menší výfuková koncovka.

V100 Mandello by měla dát majiteli všechny moderní fičurky. Nepřekvapí ani řadící quickshifter, který je u Moto Guzi v modelu V100 premiérou. Motor V100 by měl podávat výkon kolem 120 koní, což je v daném segmentu litrových dvouválců poměrně solidní hodnota.

Stroj se bude dodávat ve vícero provedeních. Zelená výroční varianta je vybavena semiaktivním podvozkem značky Öhlins a je tedy zřejmé, že elektroniku má V100 Mandello opravdu na světové úrovni. Červený stroj má potom podvozek značně jednodušší - obsahuje pouze možnosti útlumu a odskoku předního kola a předpětí pružiny a odskoku zadního kola. Budeme se netrpělivě těšit do Milána na veletrh 😍