Vybrat si dnes malý cruiser je poněkud jednoduché. Na výběr máte mezi Hondou Rebel 500 a... Kawasaki Vulcan 650. A právě Kawasaki pro rok 2024 přidává do své nabídky nový model, který ocení zejména řidiči drobnějších postav.

Kawasaki Vulkan 650 totiž váží nemalých téměř 230 kilogramů. Honda Rebel 500 je oproti němu u nezanedbatelných více než 50 kilogramů lehčí a to je rozdíl, který nemálo lidí vnímá jako jazýček vah. Kawasaki tudíž zapracovala a vyrobila Eliminator 500, který je ještě o dalších 9 kilogramů lehčí než Honda.

Pohotovostní hmotnost 176 kilogramů znamená, že nový Eliminator 500 má s výkonem 45 koní ještě lepší poměr hmotnosti a výkonu než Vulcan 650. Zjednodušeně řečeno, Eliminator by měl lépe akcelerovat, protože je značně lehčí.

Eliminator 500 již na první pohled dává najevo, že to není žádný veliký cestovatel. Je to městský a příměstský motocykl, který díky klasickému nadčasovému vzhledu, nízkým posedem a nízké hmotnosti osloví nejednu ženu, začátečníka, či každodenní uživatele dojíždějící do práce a hledající snadno a lehko se ovládající motorku.

V lehkém příhradovém trubkovém rámu je usazen dvouválcový motor o objemu 451 kubíků, který vychází z motoru sportovního modelu Ninja 400. Ten poskytuje maximální výkon 45,4 koní při 9000 otáčkách. Přesto nechce být kopií svého největšího rivala a proto k jeho technické specifikaci přistoupila Kawasaki po svém. Vpředu má Eliminator veliké 18-palcové kolo, vzadu má dvojité tlumiče a celkový design odkazuje na tradici řady Eliminator, kterou Kawasaki prodávala již od roku 1985.

Eliminator hodlá zákazníka rozmazlovat zejména tím, že ho nebude odvádět od jízdního požitku žádnými zbytečnými funkcemi navíc. Najdeme v něm pouze nezbytný antiblokovací systém kol ABS a antihopingovou spojku, která je přívětivá zejména k začínajícím jezdcům.

Ten bude mít před sebou pouze jednoduchý digitální kulatý LCD panel, který mimo rychlosti, zařazeného rychlostního stupně, ukazatele paliva a najetých kilometrů bude informovat o otáčkách motoru na klasickém půlkruhovém segmentovém otáčkoměru. Přesto v lépe vybavené variantě SE nabídne možnost připojit mobilní telefon skrze bluetooth konektivitu a aplikaci Rideology The App. A USB zásuvku pro nabíjení navigace.

Varianta SE se bude také odlišovat dvoutónovým lakováním, kapličkou kolem předního světla a prachovkami chránícími kluzáky tlumičů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Standardní výška sedačky je 765 milimetrů. Kawasaki nabízí možnost si zvolit i sedačku nižší, která má poté výšku pouhých 715 milimetrů. Eliminator 500 a Eliminator 500 SE jsou již v nabídce Kawasaki pro Českou republiku. Cena by měla začínat na cca 159 tis. Kč a stroje by měly být k dispozici na konci ledna 2024.