Před nedávnem jsme se zabývali polemikou o příchodu či nepříchodu velikého cestovního endura od MV Agusty. Na světě jsou zcela nové informace, které potvrzují její příchod, avšak nevyvracejí spekulace o tom, že by se mohlo jednat o velmi malou sérii motocyklů.

Z australského homologačního úřadu unikla dvojice nepříliš kvalitních fotografií nově pojmenovaného modelu, který se dříve prezentoval jako Lucky Explorer 9.5. Nově by se měl motocykl jmenovat "Enduro Veloce"

Pohledem do historie je zřejmé, že MV Agusta, či její nový vlastník, nechce jít do vzájemného sporu s Ducati. Do všeho vstupuje i značka Cagiva, kterou vlastnila MV Agusta a která současně vlastnila i Ducati. Onehdy před mnoha lety vznikl pod křídly MV Agusty motocykl Cagiva Lucky Explorer, ve kterém byl instalován motor Ducati. Od té doby má každý z protagonistů pocit, že má historický odkaz a právo používat označení Lucky Explorer. MV Agusta se zřejmě nechce pouštět do zbytečných tahanic a chce se více zabývat byznysem, nebo prostě a jednoduše přejmenovala stroj na Enduro Veloce, což mnohem lépe zapadá do názvů jejích řad ostatních modelů.

MV Agusta Lucky Explorer 9.5, jak si ho výrobce představoval na EICMA

Přítomnost materiálů v rukou australských úřadů znamená, že by Lucky Explorer, tedy nově Enduro Veloce, se přece jen měla dočkat světla světa. Nic na tom ovšem nemění fakt, že stále existuje riziko tzv. "Press edition", tedy motocyklu, který přijde na svět, aby byl po nějaké době stažen z prodeje, "protože ho nikdo nechce". Stále totiž platí slova šéfa KTM (majitele MV Agusty), že "produkce endurových motocyklů by mohla ohrozit KTM samotnou a MV Agusta se toho nesmí dopustit". A také že "Nikdo nepotřebuje Lucky Explorer od MV Agusty"

Současně s touto novinkou přichází na svět zprávy o zjednodušení jmen dalších modelů MV Agusty. Brutale 1000 RS se nově bude jmenovat prostě jen Brutale 1000, F3 RR se nově bude jmenovat pouze F3. U Turisma Veloce Rosso zmizí název Rosso a zbyde jen Turismo Veloce.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Pozornému oku neujde, ačkoliv jsou obrázky opravdu hodně mizerné kvality, že nové Enduro Veloce dostalo jistých změn. Předně je to nový masivnější výfuk, který jistojistě přišel pro splnění emisních limitů. Ale je to i jiný, nižší přední blatník, chybějící kryty kotoučů, zadní nosič s madly a mimo jinou barvu podvozku se zdá, že nové Enduro Veloce má i nižší zdvihy odpružení. Možná právě proto, aby neohrozilo KTM samotnou.