Očekávané se stalo realitou a po debutu motokrosových motocyklů přichází Triumph i s enduro verzemi.  Dnes k nim uveřejnil i technické specifikace.

O tom že přijdou na trh endurové modely hovořil Ricky Carmichael už někdy na podzim roku 2014. Minulý týden k nim vydal malý teaser a tento i kompletní specifikace.

tren3

Šéf produktového oddělení Triumph Motorcycles, Steve Sargent, uvedl:
„Vstupujeme do konkurenčního světa endura s novými modely, které přinášejí nejmodernější inovace v oblasti výkonu a technologie. Díky zcela nové platformě podvozku a motoru jsou enduro modely pro rok 2026 navrženy tak, aby zlepšily výkon, ovladatelnost, pohodlí a praktičnost a vyhověly širokému spektru jezdců – od profesionálů po amatéry."

Nové motocykly se budou účastnit závodů jako součást vstupu Triumphu na scénu endura, poté co britská společnost spolupracovala s pětinásobným mistrem světa Ivánem Cervantesem a čtyřnásobným mistrem světa v enduru Paulem Edmondsonem.

tren1

Triumph TF 250-E sdílí lehký hliníkový rám s větší 450kou. Oba stroje jsou také vybaveny stejnou speciálně navrženou 44mm škrticí klapkou Dellorto, která disponuje elekronicky řízeným plynem, s výběrem jízdních režimů a palivových map. Motor je vybaven titanovými ventily Del West a kovanými hliníkovými písty König.

tren2

V rámci rozsáhlé sady výkonnostně orientovaných dílů jsou modely TF 250-E a TF 450-E vybaveny brzdovým systémem Galfer, který zahrnuje 260mm přední brzdový kotouč a 220mm zadní, stejně jako plovoucí přední třmen Brembo se dvěma 24mm pístky a plovoucí zadní třmen s jedním 26mm pístkem.

Plně nastavitelné 48mm vidlice KYB s vinutou pružinou a plně nastavitelné zadní odpružení s progresivním přepákováním jsou součástí obou modelů a byly speciálně vyladěny pro enduro jízdu. Přední kolo má dráhu odpružení 300 milimetrů, zadní 313.

tren6

Oba modely jsou vybaveny pneumatikami Michelin Enduro 2, které jsou navrženy pro různé terény – od měkkých po tvrdé povrchy a od bahnitých po suché podmínky.

tren4

Menší model TF 250-E je také vybaven kapalinou chlazeným jednoválcovým motorem, jeho výkon činí 41,7 koní při velmi vysokých 12800 otáčkách. A točivý moment necelých 28 Nm.

Větší model TF 450-E je vybaven kapalinou chlazeným jednoválcovým motorem, který produkuje 57,8 koní a točivý moment 49Nm.

tren5

Oba pohonné agregáty byly vyvinuty tak, aby poskytovaly větší setrvačnost než motokrosové motory, což zajišťuje stabilnější a plynulejší dodávku výkonu v různých závodních podmínkách.

Oba motocykly jsou navíc vybaveny rychlořazením, které doplňuje výše zmíněnou prémiovou výbavu. Kromě toho jsou na obou modelech použita řídítka Pro Taper ACF Carbon Core s nastavitelnými úchyty.

tren7

Motocykly mají 8,3litrovou nádrž a plné benzínu váží 114, respektive 116 kilogramů. Sedačku mají ve výšce 955 milimetrů.

tren8

Nová enduro řada od Triumphu je plně homologovaná pro silniční provoz. Model TF 250-E bude stát cca 290 tis. Kč, zatímco větší TF 450-E bude o něco dražší, s cenou, která by mohla oscilovat kolem 310 tis. Kč. Je ale možné, že tato cena je pro First edition, která by měla být navíc dovybavena nějakou tou prémiovou výbavou, jako například výfukovou koncovkou Akrapovič. A sériové kusy budou o něco levnější. Triumph již přijímá předobjednávky. Sériová produkce by měla začít uprostřed roku a produkční kusy již budou značeny jako "model 2026".

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Díky spolupráci s týmem Paula Edmondsona, který testoval tyto motocykly v reálných podmínkách, se nám podařilo doladit jejich agilitu a výkon tak, aby vynikaly jak pro začínající enduro jezdce, tak pro závodníky.