Arch motorcycles přichází pro rok 2018 s několika upgrady stávajících strojů, které zahrnují ergonomii, Öhlins tlumiče, nebo nové brzdy od ISR. A mnoho dalšího.

Arch motorcycles byl založen dvěma zakladateli, přičemž jeden z nich je Keaynu Reeves, aka Neo z proslulého filmu Matrix. Je to společnost sídlící v USA a svůj debut si odbyla teprve v roce 2015. Cílem společnosti je vyrábět motocykly té nejvyšší technické úrovně. KRGT-1 je každoročně upgradován a právě pro rok 2018 přinesl největší várku vylepšení. Nejen na straně vzhledu, ale i co se týče ovladatelnosti a lepší techniky.

Pohonná jednotka zůstává stejná a stejně monstrózní. Vzduchem chlazený V-twin dává 121,5 koní a 121,7 Nm kroutícího momentu. Výkon jde na zadní kolo skrze šestistupňovou převodovku a řetěz. Pro rok 2018 přišel Arch se změnami spalování, aby splnil normu Euro4 a mohl se prodávat i v Evropě. Vpředu se blýskají Öhlinsy FRGT a vzadu je monoshock, který si údajně v Arch vyrábí sami. Brzdy jsou nové a stejně jako u modelu 2017 je dodává ISR. Radiálně umístěné šestipístky se zakusují do 320mm sportovních kotoučů s hybridním plovoucím systémem. Brzdový systém nově integruje ABS.

Karbonová kola dodává Blackstone Tek (Model BST), což je jeden z nejlepších výrobců karbonových kol na světě. Arch by nebyla jedna z nejlepších motocyklových firem na světě, kdyby zákazníkům nenabídla nekonečné množství individualizací stroje. Lidé s hlubokými (a opravdu hodně hlubokými) kapsami mají k dispozici přes 60 individualizací a prakticky každý prodaný motocykl je originál, protože každý kupující si určité vlastnosti nechá postavit dle sebe.

Cena tohoto stroje se v základu pohybuje kolem 2 100 000,- Kč. Mnoho doplňků ovšem výslednou cenu může akcelerovat do výrazně vyšších sfér.

 

 

Model 1S

Letošní podzim také přinesl novinku v podobě modelu 1S, který stojí na stejném základě jako výše uvedený model. Změněná ergonomie, nové boční panely nádrže s nasáváním vzduchu a krásně ukryté víčko nádrže jsou šperky celého stroje. Karbonem se nešetřilo, aby bylo možné alespoň trochu zkrotit vyšší hmotnost stroje.

 

 

Method 143

A nakonec koncept ultimátnějšího sportovního stroje. I když s použitým motorem to zní zvláštně, ale je tomu prostě tak. Method 143 je koncept a cestu ještě nemá vydlážděnou. Pokud vyjde, počítáme že někdy na začátku roku 2019.