Mimoto, že Honda pro rok 2018 vyjíždí s "adventure" verzí Afriky, i stávající model průběžně vylepšuje. Kdo chvíli stál již stojí opodál a to Honda rozhodně nechce.

Nová Africa Twin Adventure Sports přinese o 5,4 litru větší nádrž a o 50mm vyšší sedačku, částečně také díky vyššímu odpružení. Stávající model také přinese spoustu vylepšení. Africa se dobře prodává a aby dostatečně obstála proti KTM 1090 a 790 Adventure a novým BMW, musí nutně projít updatem.

Africa Twin Adventure Sports 2018

Pro rok 2018 tedy mame nově:

  • Nový design sání, který přinese lepší výkon ve středních otáčkách
  • Nový výfuk, který přinese lepší zvuk
  • Lehčí vyvažovací hřídel
  • Li-ion baterie, která ušetří 2,3 kg a zvýší trvanlivost
  • Nové ride-by-wire se čtyřmi jízdními režimy
  • Nižší mokrá hmotnost o 2 kg
  • Nové stupačky, které budou lepší pro off-road použití
  • Nerezové dráty v kolech, které by už nemusely reznout jako u minulého modelu
  • Zadní blinkry budou vybaveny systémem krizového brždění

Africa Twin Adventure Sports 2018

K uvedeným změnám se vyjádřil pan K. Morita, projektový leader:

"Naše Africa Twin si vydobyla pověst stroje, se kterým se dá jet kamkoliv. Během posledních dvou roků jsme získali od zákazníků rozsáhlou zpětnou vazbu, která nás motivovala pro update těchto strojů. Modelový rok 2018 přinese lepší odezvu motoru, sníží hmotnost a umožní řidiči si vybrat takový styl jízdy, jaký mu bude vyhovovat."

Honda CRF 1000L Africa Twin 2018

Africa Twin 2018

Dvouválcový řadový čtyřtakt o objemu 998 ccm využívá jednovačkového systému Unicam, který dává motoru kompaktní rozměry. Nízká výška motoru umožňuje Hondě poskytnout světlou výšku 250 mm.

Model 2018 má modifikovaný airbox, který přinese lepší odezvu a výkon ve středních otáčkách. Revidovaný vyvažovací hřídel, lehčí baterie a další drobné změny přinesou nižší hmotnost stroje, přestože ten bude nyní vybaven novými technologiemi umožňujícími volby jízdních režimů. Trakční kontrola bude mít nyní 7 módů (dříve 3) a bude tak možné jemněji modulovat prokluz kola podle potřeb pilota. Trakční kontrola půjde zcela vypnout.

Africa Twin 2018

Motor získá 3 jízdní režimy a režimy brzdné síly motoru a následující jízdní režimy:

  1. TOUR - nejvyšší výkon motoru (1), brždění motorem na úrovni (2) a téměř nejvyšší (6) úroveň trakce
  2. URBAN - střední úroveň výkonu motoru (2) a brždění motorem (2) a úroveň trakce (6)
  3. GRAVEL - nejnižší úroveň výkonu (3) a brždění motorem (3) a vysokou úroveň kontroly trakce (6)
  4. USER - uživatelsky definovatelná úroveň všech módů

Všechny jízdní módy bude možno měnit za jízdy pomocí ovladače na levé ruce.

 

 

 

Změny na šasi pro rok 2018

  • Nižší hmotnost o 2 kg (u verze s manuální převodovkou)
  • Stupačky vhodnější do terénu
  • Dráty kol z nerezové oceli
  • Zadní blinkry dostanou systém krizového brždění

Africa Twin využívá částečně kolébkového dvojitého ocelového rámu , který poskytuje vyváženou stabilitu ve vysokých rychlostech a zároveň dobrou odezvu v offroad použití. Motor je do něj ukotven šesti body, které snižují vibrace směrem k řidiči. Jízdní geometrie je navržena tak, aby nebylo třeba tlumiče řízení. Vpředu jsou 45mm plně nastavitelné tlumiče Showa a vzadu plně nastavitelný monoshock od téže značky. Přední kolo je bržděno radiálně kotvenými třmeny Nissin, na 310 mm kotoučích, které od modelu 2017 nedoznaly žádných změn. Kola zůstaly 21 a 18 palců.

Stupačky jsou nyní širší a lepší pro použití v offroadu. Stupačky spolujezdce jsou také jiné a posunuté o několik cm dozatu, aby pilotovi nepřekážely při stání. Nový instrument panel je více nakloněný, aby na něj bylo lépe vidět při jízdě ve stupačkách. Zadní blinkry mají systém krizového blikání. Pokud při rychlosti alespoň 53km/h systém zaznamená zpomalení vyšší než 6m/s, zadní blinkry začnou agresivně blikat, aby upozornily jezdce za sebou. To samé, pokud je sepnuto ABS a zpomalení je alespoň 2,5m/s (obvykle krizové brždění za mokra), blinkry se opět rozblikají.

Blinkry mají nyní funkci automatického vypnutí. Pokud systém sezdá, že rozdíl otáčení předního a zadního kola se srovnává (stroj již není v zatáčce a již jede rovně), blinkry vypne.