Na veletrhu EICMA uvedla Honda krásný koncept Neo Sports Café. Netrvalo dlouho a Honda tento koncept uvedla jako sériovou CB pro rok 2018

Ono je tomu už dva měsíce, kdy jsem spekuloval ve svém dřívějším článku, že tento koncept vypadá, že nemá daleko k sériovému uvedení. A je to tady. Doba pro takovýto stroj je více než příhodná a maxi naked Hoda CB1000R se představuje.

 

Honda Neo Sports Café - malé úsilí k sériové výrobě

CB1000R pro rok 2018 byla kompletně přepracována, zjednodušena, ořezána a posílena. Výsledkem je +20kW a -12 kg. Ke standardnímu R přibyl ještě model Plus, který přidává quickshifter a další příslušenství.

Design stroje je značně odlišný od ostatních maxi naked konkurentů. Ti všichni vsázejí na agresivní prvky, protáhlá nízká světla a agresivně tvarované fly-screeny. CB dominuje velikým neo-klasickým kulatým světlem s kompletním LED svícením, doplněný o neobyčejně obyčejný větrný štítek.

Čtyřválcový motor nového cébéčka byl výrazně přepracován, aby se zvýšil výkon na současných 145 koní (107 kW) při 10 500 ot. / min. a kroutící moment na 104 Nm při 8 250 ot. / min. Stará CB dávala 124 koní a 99 Nm. Vzdvih a vrtání zůstaly stejné (75 x 56,5 mm), ale zvýšil se kompresní poměr z 10,4:1 na 11,6:1. Namísto odlévaných pístů jsou zde lehčí kované, které jsou vyráběny stejnou technologí jako písty pro Fireblade 1000. Inženýři Hondy zapracovali na zvýšení kroutícího momentu ve středních otáčkách a omezovač nyní zasahuje až na 12000 otáčkách. Zvýšil se průměr jak sacích, tak výfukových ventilů a zvýšil se průměr sání na 44 mm. Přepracovány byly jak spalovací komory, tak celý systém sání.

Aby byl stroj ještě více agilnější, zkrátila Honda navíc převodové poměry o 4% a přidala asistovanou spojku. Hmotnost plně natankovaného stroje je 212 kg, což je o 12 kg méně než u starého cébéčka. Nové CB je o 14,7 mm kratší a hmotnost má rozloženou 48,5% na předním kole a 51,5% na zadním kole. Aby navozovala pocit vytříbeného streetfightera, řídítka jsou nyní o 12 mm širší a o něco vyšší.

 

Podvozek je nyní moderní Showa SFF-BP (Separate Function Fork - Big Piston). Ta má pružiny v obou vidlích, na jedné vidli se nastavuje předpětí, na druhé vidli útlum a odskok. Zjednodušení předních tlumičů uspořilo 220 gramů neodpružené hmoty, přičemž dávají lepší výsledky, než u staré CB. Vzadu sekunduje plně nastavitelný monoshock stejné firmy. Podvozek těží z nového mostového rámu, který je tužší, přestože je o 2,5 kg lehčí. Výška sedla je 830 mm.

Brzdný systém se skládá z dvojitých 310 mm kotoučů s radiálně umístěnými čtyřpístkovými třmeny Tokico a jedním 256 mm kotoučem vzadu, který brzdí třípístkový třmen.

Z Firebladu si nové CB vzalo systém elektronického plynu, což umožnilo dodat jízdní režimy, kontrolu trakce a dvoukanálové ABS.

Verze Plus má navíc řadící quickshifter, vyhřívané rukojeti, malý štítek nad světlem, ochranný kryt chladiče a hliníkové panely na zadním a předním blatníku, oproti standardnímu čistě plastovému provedení.