V našem dřívějším článku jste se mohli dočíst jaké jsou rozdíly mezi čtyřválcovými a dvouválcovými motocykly v seriálu WSBK. A protože chce příští rok nastoupit Ducati do tohoto seriálu s novým motorem, musí jít s objemem motoru dolů.

Motor nové Panigale V4 má objem 1103 ccm a protože je to čtyřválec, musí pro seriál WSBK jít s objemem dolů. Pravidla určují, že čtyřválce mají maximální objem 1000 ccm. Zajímavou kličkou tedy dostává Ducati motor z MotoGP do WSBK. Jak je známo, motor do nové sériové Panigale V4 značně čerpá z MotoGP aparátu. Ten je v sériovém produkčním stavu samozřejmě o něco těžší, o něco slabší, ve výsledku ovšem stále fascinující.

POSLEDNÍ NOVINKY

Ducati V4R byla zachycena při testování týmu Ducati WorldSBK na trati v Jerezu. Předpokládá se, že V4R pro WSBK bude oficiálně ukázána při World Ducati Weeku v červnku 2018 v Misanu. Nová V4 (V4R) je čtyřválec, který se ovšem chová jako dvouválec. Současně totiž pálí levé válce a pravé válce. Zvýšení počtu válců umožňilo konstruktérům snížit hmotnost a velikost jednotlivých pístů a ojnic. Snížením hmotnosti a setrvačných sil je možné zase dosáhnout vyšších otáček a tudíž výkonu.

 

 

Ducati V4 (bez R) při oficiálním představení: