Odborná veřejnost se v těchto dnech zaobírá testovacími dny s tříkolovou Yamahou Nikken. A jak Yamaha již dříve uvedla, nebude se omezovat pouze na tento segment a tříkolová vozidla nabídne v širší škále produktů.

Poté co Yamaha koupila patenty od výrobce tříkolek Geira Brudeliho, dala najevo, že tříkolky hodlá nabídnout v širší škále. Nyní má k dispozici lehký tříkolový skůtr Tricity, spouští prodej výkonné sportovní tříkolky Nikken a v budoucnu plánuje doplnit trojici nejtěžším modelem, postaveným na bázi stroje V-Max 1700. Pro tento záměr si minulý týden patentovala užitný vzor, který nám do jisté míry tento stroj přibližuje.

Z nákresu je zřejmé, že systém předního odpružení a naklápění je výrazně jiný než u Nikkenu. Vychází ze systému Brudeliho, kdy využívá dvojice lichoběžníkových ramen, dvojici kulových čepů, mezi kterými je vložen tlumič. V nákresu pro patentovou přihlášku je prezentován V-Max existující provenience. Dá se předpokládat, že nový tříkolový cruiser postavený na tomto V-maxovém základě bude náležitě zmodernizován. Tříkolová konstrukce umožní V-maxu aplikovat moderní (a těžké) technologie splňující normu Euro 5, která bude platná od roku 2021.

POSLEDNÍ NOVINKY ZNAČKY

Zajímavé je, že pokud by Yamaha vydala tohoto 3-kolového V-maxe, v její nabídce by byly tři tříkolky, každá s jiným systémem přední nápravy. Tricity a Nikken mají systém naklápění podobný, ovšem jejich implementace je výrazně odlišná. Nikken je postaven na základě Yamahy MT-09. Dvě přední kola jsou ukotvena na masivním nosníku, který probíhá za světly stroje. Implementace třetího kola přinesla zvýšení váhy o 70 kilogramů oproti MT-09. V-max je přitom stroj zcela jiné váhové kategorie. Sám o sobě je o 110 kilogramů těžší než MT-09 a systém, který má Nikken by dal stroji hmotnost blížící se půl tuně. Brudeliho systém je robustnější, s nižší hmotností a s nižším těžištěm. Možná toto je důvod toho, že náčrtek tříkolového V-maxu využívá tohoto technického pojetí.