O elektricky poháněném předním kole se polemizuje nějaký ten pátek. Nyní se do systému pouští samo BMW.

Elektricky poháněné přední kolo se na BMW již v reálu ukázalo na podzim roku 2015 díky konceptu Wunderlich X2, který měl zabudovaný v předním kole elektromotor o výkonu 7,6 kW. Ten bylo možné sepnout do rychlosti 20 km/h a síla motoru občas pomohla v těžké situaci, kdy bylo potřeba stroj vyhrabat z bláta či písku. Elektromotor také poskytoval zpátečku, při které mohl stroj couvat rychlostí až 3 km/h.

 

Nyní te této myšlenky ujalo samo BMW, přičemž není známo, jestli vychází přímo z řešení Wunderlichu, nebo zamýšlí vyvinou svoje vlastní řešení. Druhá varianta se zdá být pravděpodobnější, protože v rámci patentu uvedla i nákres takovéhoto řešení. Každopádně se zdá, že u BMW levá ruka neví co dělá pravá, protože před čtvt rokem prohlásil provozní ředitel BMW Motorrad:

To že si BMW tento pohon patentovala neznamená že se objeví v reálných produktech. Řešení sebou přináší některá negativa, jako hmotnosti neodpružených hmot, nebo setrvačné síly roztočeného motoru. Je ale možné že motor nebude tak veliký jako u X2 Wunderlichu a BMW ho zminiaturizuje.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 

Výňatek z patentové přihlášky:

[0002] Nápad uvažuje o vozidle s předním kolem, které je poháněno jedním druhem pohonu a zadním kolem poháněným jiným druhem pohonu.

[0003]  Příklad takovéhoto vozidla je motocykl s přídavným elektrickým motorem pro přední kolo. V těchto vozidlech bude elektrický motor integrální součástí předního kola...

[0004] Předmětné vozidlo je popsáno v nákresu DE 10 200 006 16 A1, kde elektrický motor v předním kole je uvažován pro pomoc zadnímu kolu v případě off-road použití.