Provozní ředitel Stephan Schaller se rozpovídal a prohlásil, že BMW bude směřovat zelené kroky pouze směrem ke skůtrům.

Stephan Schaller řekl: "Prodej elektrických jednostopých vozidel půjde určitě nahoru. My ovšem vidíme a myslíme si, že se elektromotorky budou používány veskrze uvnitř měst a budou to především skůtry. My máme model C Evolution, nebo nový Concept Link, který jsme uvedli v Concorso d’Eleganza of Villa d’Este. Jsem přesvědčený, že v roce 2018 uvidíme výrazný nárůst prodejů těchto modelů. Mluvím ale o skůtrech, nikoliv o motocyklech. Postavit elektrický poháněný motocykl není nepřekonatelný problém.  Můžete řešit každý problém, ale co když vám dojde energie v poušti?"

V rozhovoru kolem elektrických motocyklech Schaller dodal: "Naším cílem v případě skůtrů je zdvojnásobit dojezd v řádu několika let. Tak, jak se to děje u automobilů. Tvrdě pracujeme, abychom dosáhli tohoto cíle, společně se snížením velikosti a hmotnosti baterií. C Evolution váží 275 kg, ale Concept Link váží mnohem méně. Vše je kompromisem mezi dojezdem, ovladatelností a výkonem."

Hodilo by se připomenout, že rozhodnutí Stephana Schallera nejsou vždy stoprocentně úspěšná. Schallerovi v minulosti chyběla vize a přesto že BMW koupilo Husqvarnu, vytvořilo model G450X, který spolykal na vývoji, výrobě a marketingu tolik peněz, že by Husqvarnu zachránili dvakrát dokola. Namísto aby zadalo výrobu zkušené dceřinné Husqvarně, vyrábělo si BMW tyto motorky samo a motor svěřilo do výroby Taiwanskému Kymcu.

Mnoho zákazníků Husqvarny si tenkrát koupilo právě toto BMW a přesto byla G450X propadák. V době kdy BMW vlastnilo Husqvarnu, najmul Schaller množství externích poradců, kterým třeba jen za rok 2011 dal na odměnách více, než stál celý provoz Husqvarny za jeden rok, včetně mezd všech zaměstnanců a materiálu na výrobu. Po šesti letech těchto veletočů prodalo BMW Husqvarnu firmě Pierer Industrie AG, která spoluvlastní KTM a prodělala na celém byznysu přes 100 milionů euro.

Navíc do světa elektromobility nahlíží spousta velikých výrobců a mohlo by se stát, že "kdo chvíli stál, již stojí opodál." Není to jenom Harley Davidson, ale čím dál tím víc se do elektromotorek tlačí KTM, jakožto největší konkurent berlínského BMW. Nebo Honda, která již dnes prodává hybridní skůtry.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 Stephan Schaller pracuje pro BMW dál a snaží se vytvářet nové vize. Třeba: "co se týče hybridních skůtrů, tak již nyní máme prototypy, které jezdí na našich testovacích tratích. Máme u nich stejné otázky, jestli budou kupci akceptovat jejich vyšší cenu."