Kawasaki stáhla z trhu střední Ninju v roce 2016, protože nesplňovala regulace emisní normy Euro 4. Pro rok 2019 chystá její renesanci s moderními fičurkami poplatnými moderní době.

Kawasaki nenásledovala Hondu, která se z kategorie šestkových supersportů zcela stáhla. Ani neoznámila že by tomu tak mělo v budoucnu býti. Její šestková Ninja načas opustila trh, aby se měla v roce 2019 vrátit se zcela novým modelem.

Motor není zcela nový, ale vychází z původního agregátu s pro Kawasaki již klasickým objemem 636 ccm. Stroj nejen že bude plnit Euro 4, ale již bude také připraven plnit normu Euro 5, která vejde v účinnost v roce 2021. Vždy je něco za něco a splnění těchto regulí se promítlo na nižším výkonu a na trochu vyšší hmotnosti, něž měl předchozí model. Objemný katalyzátor snížil maximální výkon na 126 koní a maximální rychlost z původních 260 km/h na 248 km/h. Pohotovostní (mokrá) hmotnost by měla být 196 kg. Stroj bude také celkově menší, aby se více diverzifikoval od vrcholných litrových modelů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Očekáván je design v duchu modelu H2, tedy agresivní ostré rysy, které poslední modely zelené stáje tolik odlišují od konkurence. Současně bude nová ZX-6R vybavená poslední generací elektronického stabilizačního systému Bosch IMU, který je aktuálně ve větší sestře Ninja ZX-10R. Tento systém bude pracovat v synergii s firemním systémem ABS (KIBS) a kontrolou trakce S-KTRC.

Očekává se, že Kawasaki odhalí tento model na veletrhu v Kolíně nad Rýnem, případně v Miláně v listopadu 2018.