Myslíte si že Kawasaki Ninja H2R je extrémní motocykl? Majitelé následujících deseti motocyklů by vás vyvedli z omylu.

Většina motocyklů je vyrobena za určitým pragmatickým účelem, pokud tedy není postaven pouze za účelem plnění pokladničky výrobce. Existují ovšem stroje, který účel neplní žádný a nikdo na nich nic nevydělá. Na nich si pouze plní sny jejich tvůrci.

Nejvyšší

Nejvyšší řiditelný motocykl na světě pochází z garáže itala Fabia Reggianiho. Dosahuje výšky pěti metrů. Jakkoliv se dá na motocyklu jet, realita je taková, že vzhledem k manévrovatelnosti je tento stroj ovládán dálkově z místa sedačky.

 

 

Nejmenší

Švéd Tom Wilberg má v knize rekordů zapsány hned dva kousky. Prvním rekordmanem je stroj Big Toe, druhý nejvyšší motocykl, který byl ovšem překonán předchozím strojem z dílny Fabia Reggianiho. Druhým z nich je motocykl pod názvem Small Toe, na kterém v roce 2003 jeho tvůrce odjel neskutečných 10 metrů vzdálenosti, aby se zapsal do Giunessovy knihy rekordů. Motocykl pohání motor o výkonu 0,3 koňské síly a dosahuje maximální rychlosti 2 kilometry za hodinu. Na motocykl se nesedá, ale vzhledem k jeho velikosti se nasazuje na trny, které vám čouhají ze speciálních bot.


Big Toe - druhý největší pojízdný motocykl světa

 
Small Toe - nejmenší motocykl na světě

Nejdelší

Nejdelší motocykl na světě je dílem sériového lamače Guinessových rekordů, inda Bharata Sinha, který vytvořil 26,29 metrů dlouhý motocykl. Proč? Protože prostě chtěl mít další zápis. Stroj je pojízdný, což dokazuje ujetá vzdálenost 100 metrů v onom zápisu.

 

Nejtěžší

Hmotnost je nepřítelem každého motocyklisty. Čím je stroj těžší, tím více trpí ovladatelností. Což nebylo překážkou pro bratry Tila a Wilfreda Niebelovy. Jejich stroj Panzertank má zabudovaný motor V12 z Ruského tanku T-55 o objemu 38,9 litru, který celému monstru dává hmotnost 4,79 tuny. Se strojem se musí zacházet velmi opatrně, protože motor disponuje výkonem zhruba 580 koní, motocykl váží "pouhých" 4,79 tuny a motor původně cvičil s tankem o hmotnosti téměř 37 tun.

 

Největší jednoválec

Dvoulitrový motor v motorce není až tolik unikátní, v době kdy se jak housky na krámě prodává tříválcový 2,3-litrový Triumph Rocket. NSU Bison 2000 je ovšem jednoválcový motor. Jeho tvůrce Franz Langer původně postavil jednoválcový motor 1000 ccm, ale nedlouho poté byl jeho rekord překonán jiným motorem o objemu 1500 ccm. Proto se rozhodl jít o kus výše a vyrobil rovnou dvoulitr. Spodek motoru je z motoru NSU Konsul, ale vršek motoru pochází z radiálního leteckého motoru. Pikantní na stroji je fakt, že pokud ho neroztlačíte, můžete ho nastartovat našlapovačkou. Což mají chirurgové opravdu moc rádi.

 

Největší dvouválec

Pokud je válec z radiálního motoru ideálním prostředkem pro stavbu největšího jednoválce, proč nevzít takovéto válce dva a nepostavit největší dvouválec? Takováto myšlenka vedla Clementa Leonarda pro stavbu stoje Gunbus. Původní válce pocházejí z devítiválcového radiálního leteckého motoru. Dva použité válce dávají objem 6,7 litru. Stroj je dotažen do kusové sériové výroby a můžete si ho koupit za 325000 amerických dolarů. Stroj je sice malinko větší než je zažité, ale alespoň budete mít pocit, že za ty statisíce dolarů máte pořádný kus motorky.

 

Nejvíce válců...

...je 48-válec od Simona Whitelocka, který použil 16 dvoutaktních tříválcových motorů z Kawasaki KH250S. Zajímavostí je, že stroj nemá elektrický startér, ale motor je roztáčen dalším, jednoválcovým motorem o objemu 175 ccm, který je umístěn pod sedačkou. Stroj tedy dohromady disponuje 49 válci a objemem 4175 ccm. Před nějakou dobou se tento ojedinělý stroj objevil na Ebay na prodej, s tlačítkem "Buy it Now" a s cenovkou 1 milion dolarů.

 

Nejvíce spřažených motorů

Komu by bylo 16 motorů Kawasaki 250 málo, může se podívat na stroj Dolmette, který má jako pohon 24 motorů z motorové pily Dolmar. Každý motor má objem 78 ccm, dohromady mají 1,9 litru a dávají výkon 170 koní. Spřaženy jsou s převodovkou Harley Davidson a v případě startu je nutné každý motor zvlášť nastartovat lankem.

 

Nejvýkonnější motor

Tato kategorie je neustále vrtkavá. Vracíme se na začátek článku, kde jsme pokládali řečnickou otázku, zda-li je pro vás Kawasaki H2R se svými 300 koňmi extrémní. Můžeme se zeptat Gordona Tronsona, známého američana, který je stavitelem hot rodů a zajímavých motocyklů. Ten postavil chopper, do kterého implementoval celkem 4 motory Harley Davidson, které dohromady dávájí výkon 400 koní. Přičemž již má rozestavěnou variantu s přeplňováním, která by měla dávat výkon kolem 1000 koní. 

Do jisté míry můžeme také zmínit australský motocykl Aurora V8, který dává 417 koní.

Nejvíce všeho. Různých motorů, kol, pasažérů...

Proč bojovat jen na jedné frontě, když můžete sebrat vítr z plachet všem? Můžeme si vzpomenout na český Böhmerland (Čechie), která se dělala i ve čtyřmístné variantě. Steve Hopkins vytvořil stroj s názvem Timeline, který uveze 10 lidí za sebou. K tomu používá 7 různých motorů Harley Davidson datovaných od roku 1923 až po rok 2009. Po silnici se odvalují  dvě přední a dvě zadní kola, kterým sekundují odnímatelná pomocná kolečka. Stroj je dlouhý téměř 9 metrů, motory dávají společný objem 538 kubických palců.