Aprilia: Semiaktivní podvozky nebudeme instalovat, dokud nebudou lepší než nejlepší standardní. A nyní se zdá, že evoluce podvozků Öhlins EC 2.0 je tak daleko, že dávají už Aprilii smysl.

Semiaktivní podvozky Öhlins si tato firma vyzkoušela třeba na Yamaze R1M, nebo posledním modelu Hondy CBR1000RR Fireblade. Vývoj jde dál a poslední update Öhlinsu pro systém EC 2.0 již došel tak daleko, že je lepší než stávající nejlepší podvozky s klasickým manuálním nastavením.

Systém Öhlins EC 2.0 umožňuje v podání Aprilie tři přednastanené jízdní režimy (Track, Sport a Road) a vedle toho umožňuje zcela manuální režim, který je jakýmsi elektronickým šroubovákem. V manuálním režimu si tedy můžete nastavit všechny jednotlivé parametry jaké umožňují semiaktivní režimy, jen ručně. K tomu slouží uživatelsky jednoduchý systém OBTI (Objective Based Tuning Interface).

Systém řízení semiaktivního režimu spoléhá na akcelerometry, které zasílají informace o stavu vozovky do řídící jednotky, která v řádech milisekund přenastavuje elektromagnetické ventily v tlumičích tak, aby jízda co nejvíce vyhovovala zvolenému jízdnímu režimu.

Systém Öhlins EC 2.0 bude zahrnut do komplexního elektronického balíčku APRC, který bude jž ve čtvrté generaci umět ovládat i elektronický tlumič řízení. Ve zbytku stroje se toho moc měnit nebude. Objem motoru zůstane na 1077 ccm a bude poskytovat výkon 175 koní.