Když přišel první Rocket III v roce 2004 na trh, bylo to jedno veliké wooow. V té době byly za vejkoobjemové stroje považovány cruisery, jako Yamaha Road Star Warrior s objemem 1670 ccm, nebo Honda VTX1800.

tri33
Rocket přišel s objemem 2294 ccm, což bylo zcela v jiné dimenzi. Nejen objemově, ale i výkonově. Tehdejších 150 koní a 221 Nm bylo na cruiser ohromná nálož, které se jen tak nedalo konkurovat. Rocket III se nám na nějakou dobu stáhl z prodeje a Triumph pracoval na jeho nástupci, který má v kategorii cruiserů opět převzít žezlo. Což není již tak jednoduché, protože nám mezitím přišly stroje jako Ducati Diavel.

tri31

 

Sice ještě nemáme žádné technické specifikace nového Rocketu, ale můžeme si o nich trochu zaspekulovat. Aby po patnácti letech nezůstal motor stát na místě a někam se posunul, mohl by Triumph posunout objem nahoru. Aby nemusel do motoru přespříliš investovat, stačilo by zdvihnout objem na 2500 ccm, což by se mohlo společně s dalšími optimalizacemi odrazit na zvýšení výkonu na 170 - 180 koní. Kroutící moment by mohl atakovat hranici 240 Nm.

tri34
Nový Rocket III aby splnil emisní limity Euro 5, musí disponovat rozsáhlým katalytickým systémem a tak je výfukové vedení konfigurace 3-1-3. Dva výfuky ústí na pravé straně stroje a jeden na levé. Zcela nový je rám motocyklu, který byl původně jednoduchý most z ocelových trubek, kde byl motor nosným prvkem. Ocel je vyměněna za lehčí hliník. Motor je opět nosným prvkem rámu. Jako pohon zadního kola zůstává kardan, který je sice stále na levé straně stroje, ovšem kyvná vidlice je již jednostranná a z pravé strany je zadní kolo vystaveno celé krásně na odiv.

tri35
Podvozek zastupuje USD vidlice Showa o průměru 48 mm a zadní monoshock stejné značky. Podvozek je částečně nastavitelný a umožňuje regulovat odskok a útlum kol. Brzdy dostala na starost italská firma Brembo a na předním kole jsou instalovány radiální čtyřpístkové třmeny Brembo M50, které byly ještě donedávna doménou pouze supersportovních motocyklů. Nyní je u Triuphu nově obouvá i Rocket III a Scrambler 1200. Z toho si Rocket III bere značnou část elektroniky. Primárně je tím stejný LCD instrument panel s Google mapami a GoPro konektivitou a celý systém IMU s náklonovým ABS.

tri310

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Úplně není jasné jak chce Rocket III konkurovat Diavelu co se týče hmotnosti. První model byl téměř o 130 kilo těžší než Diavel, což by mohl Triumph o něco srazit implementací lehčího hliníkového rámu a spoustou karbonových dílů. Na druhou stranu, Triumph proti Diavelu vytahuje zcela jiné zbraně, z nichž největší je emoce. I kdyby byl těžší o tunu, nový Rocket III vypadá natolik úžasně, že si najde spoustu fanoušků.

 

tri38

tri37

tri36