BMW s indickou TVS, nebo přesněji řečeno, TVS s BMW vyvíjejí dvouválcový motor, který by mohl být v budoucnu instalován ve strojích o kapacitě 400-600 ccm.

Aktuálně BMW kooperuje s indickou TVS na výrobě malých modelů G310 R a G310 GS. Tyto jednoválcové motory mají jisté limity vycházející z nechanické odolnosti materiálu. Pokud chce výrobce vyšší výkon, musí chtě nechtě zvýšit počet válců. A protože na dvouválcovém motoru pracuje v Indii i KTM s Bajaj, BMW nechce stát opodál.

 btvs1

 

Dvouválcový motor by mohl být základem pro středněobjemové stroje do 600 ccm, kde by se posadily mezi aktuální 310 a 850 ccm motory. Mohla by to být čtyřstovka a pětistovka. K. N. Radhakrishnan, CEO TVS již minulý měsíc potvrdil, že společně s BMW pracují na zcela novém modelu. Malé baworáčky z Indie tvoří nemalé prodejní číslo. Za rok 2018 prodalo BMW téměř 25 tisíc strojů řady G310, což je kolem 20% celkových prodejů značky. Řada G310 zaznamenala mezi roky 2017 a 2018 nárůst prodejů o 125%, což není rozhodně zanedbatelný trend.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nové dvouválcové motory by mohly BMW napomoci k obsazení dalších tržních podílů. A samozřejmě i TVS, která techniku G310 používá ve svém sportovním modelu Apache a který trpí v Indii silným konkurenčním tlakem. Dvouválcový motor by mohl TVS pomoci se z tohoto tlaku vymanit a rozjet prodeje ve větším měřítku než je tomu doposud.