Kawasaki se snaží vymezit proti konkurenci jak se dá, zejména co se týče sportovních motocyklů. Její řada Ninja často udává tempo, kterého se snaží držet zbytek japonské čtyřky.

Dobrým příkladem budiž její malé Ninjy 250 a 400, které přeskočily do dvouválcového uspořádání a konkurenci ukázaly záda. Podle informací uniklých z Indonéského vývojového střediska (a nebáli bychom říct že i do jisté míry spekulací), Kawasaki již vyrábí čtyřválcovou dvěstěpadesátku, která by měla podle Kawasaki opět stanovit jakýsi standard pro maloobjemové sportovní motocykly. Takovýto stroj je údajně již testován, jezdí několik prototypů a měl by dávat výkon kolem 50 koní. Připomeňme, že Kawasaki již takovýto stroj vyráběla. Mezi lety 1989 a 1999 vyráběla stroj ZXR250, tedy čtyřválcovou 250-tku, která dávala 45 koní a točila dechberoucích 18000 otáček (hranice červeného pásma). Ve své době to byla jediná 250-tka schopná se přiblížit rychlosti 200 km/h a Kawasaki si na její konstrukci dala natolik záležet, že ačkoliv to byl čtyřválec, hmotností se podobala spíše jednoválcovým 125-kám. Tehdy přísnější a přísnější emisní předpisy nutily výrobce meziročně vydávat slabší a slabší modely, až se stroj stal neatraktivním a prodeje upadaly.

 


zxr251Kawasaki ZXR250 (1989)

Otázkou je, zda-li jsou tyto informace postavené na rozumném základě. Očekávaných 50 koní není žádné terno, protože takového výkonu dosahuje i stávající dvouválcová Kawasaki Ninja 400. Čtyřválcový motor nebude ani lehčí než dvouválcový a rozhodně nebude levnější. Ledaže... by motor nedával 50, ale třeba 60 koní a to už je 20% rozdílu, kvůli kterému by stálo za to do vývoje investovat. A ledaže... by Kawasaki opravdu z obscese chtěla mít takovýto stroj v nabídce. Za aktuální situace by jsme prý měli spatřit předprodukční prototyp v roce 2020.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY