Ruku na srdce, není to ona Aprilia RS250, která při váze 167 kilo postrkovala jezdce vpřed silou 67 koní. Novodobá Aprilia, sešněrovaná legislativními předpisy staví na čtyřtaktním jednoválcovém motoru.

Aprilia GPR250 se ukázala na veletrhu v Číně, zejména proto, že je (jak je vidno na fotografiích) pod ní podepsána čínská společnost Zhongshen. Očividně proto, že je z důvodu výrobních nákladů v této továrně vyráběna. Není zcela jasno, nakolik je na stavbě zainteresována samotná Aprilia, tedy jestli je ve stroji uložen motor Italské, či Čínské provenince. Soudě dle výkonostních charakteristik bude motor zřejmě pocházet z Čínské produkce.

apmal2

249,2 ccm jednoválcový motor dává 25 koňských sil při 9000 otáčkách a 22 Nm při 7500 otáčkách. Suchá hmotnost je 150 kilogramů, což je podobná hmotnost, jakou má konkurence v podobně Kawasaki Ninja 400, nadcházející Hondy CBR300RR, nebo Yamahy YZF-R3.

apmal1

Konkurence podává výrazně vyšší výkon, který se odvíjí jednak z většího objemu motorů, za druhé z faktu, že jejich motory jsou dvouválcové. Aprilia tak bude muset s GPR250 bojovat především cenou, která se projevuje i ve skromnější výbavě. Zapomeňme na barevný LCD displej, LED světla, ale třeba i na nastavitelné páčky. Nesporný fakt je ten, soudě dle fotografií, že stroj je velmi pečlivě mechanicky zpracován a drží si firemní designovou linii. Cena je aktuálně neznámá.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

apmal5