Za rok 2018 se koncernu Piaggio podařilo prodat 603600 vozidel, což je o 9,2% více. než v roce 2017. Vozidel je zmíněno záměrně, protože motocyklů a skůtrů (jednostopých vozidel) bylo prodáno 393100 kusů, což je oproti roku 2017 nárůst o 4,6%.

Koncern Piaggio tvoří značky Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi, přičemž Aprilia je v rámci koncernu skokanem roku, když si připsala meziroční nárůst prodejů o 24,8%. Podepsaly se na něm nárůsty prodejů inovovaných modelů Shiver 900 a Dorsoduro 900, stejně jako malého motardu SX 50.

Výsledkem ročního hospodaření je čistý zisk ve výši 31,8 milionů €, což je o 80,6% více, než byl čistý zisk v roce 2017. Tohoto zisku se navíc podařilo dosáhnout i přes to, že Piaggio zvýšilo investice do vývoje a výzkumu o 28,6 milionů € (meziročně +33%) a snížit čistý finanční debet o 17,5 €.


Nárůst prodejů leží zejména na asijských trzích, které si meziročně připsaly 23,5% v Indii a 9,7% v pacifické Asii. Evropa a Severní Amerika zaznamenaly pokles o 4,3%, což mají na svědomí zejména poklesy prodejů skůtrů o objemu 50 ccm. I tak si na nich Piaggio drží podíl na trhu skůtrů 25,3% v Evropě a 23,9% v Severní Americe.


Piaggio se tak vymanilo z recese, která postihla koncern již dvakrát za posledních 10 let. Nynější výsledky pomohly společnosti zvýšit rating na finančních trzích z B1 na Ba3, což znamená, že je koncern v očích investorů stabilní. Ba3 tudíž pomůže společnosti snížit náklady na úvěry a cizí investiční zdroje.

 

V roce 2018 koncern masivně investoval do vývoje. Motocykly Aprilia s dvouválcovými motory 900 ccm byly trhem velmi dobře přijaty a dobré výsledky přináší i nová RSV4 s motorem 1100 ccm. Aprilia má navíc ve vývoji supersportovní model RS660, který by mohl zaznamenat dobré výsledky. Moto Guzzi před 14 dny uvedla své nové cestovní enduro V85TT, které mělo vysoký ohlas již při uvedení prototypu a který neutichá ani při uvedení strojů na trh.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY