KTM, respektive celá PIERER Mobility Group oznámila, že její značky, KTM a Husqvarna prodaly v roce 2019 280099 motocyklů.

Celkově bylo oproti roku 2018 prodáno o 7% motocyklů více. 234449 jich neslo logo KTM a 45650 logo Husqvarna. Celkové příjmy skupiny činily 1,52 miliardy €, což se promítlo do čistého zisku 131,7 milionů €.

V čistém zisku si skupina meziročně polepšila o 2,3% oproti roku 2018. Hrubá marže na prodaných motocyklech byla velmi krásných 15,8%. V prosinci 2019 zaměstnávala skupina 4368 zaměstnanců, přičemž 3639 jich je přímo v Rakousku.

Výhled na rok 2020 je prozatím nejasný. Elektrická kola (PEXCO) se spojují s Husqvarna E-Bicycles GmbH, která vznikla letos v lednu. Od divize se za rok 2020 očekávají prodeje okolo 100 milionů €. Tato společnost chce více investovat do vývoje e-dopravních prostředků, aby se tak v následujících letech stala významným hráčem na e-mobile trhu. Investice šly ale do celé oblasti. 121 milionů € v roce 2019 investovala skupina do vývoje nových motocyklů. Dalších 44 milionů € šlo na výstavbu infrastruktury.

Pro rok 2022 chtěla PIERER Mobility AG dosáhnout prodejů přes 400 tisíc motocyklů. Současně chce Husqvarnu učinit třetím největším výrobcem motocyklů v Evropě. Ruku na srdce - což nebude v současné situaci úplně jednoduché a osobně se domnívám že to bude i nemožné. Konkurence je silná a ačkoliv neroste tak silně jako KTM, má silné portfolio a pro roky 2020/2021 silně produktově inovuje, což se u Husqvarny rozhodně říci nedá. Do celkového objemu 400 tisíc motocyklů celé skupiny by nicméně mohla trošku promluvit i značka Gas Gas, která na sklonku loňského roku také spadla pod oranžová křídla.

Zajímavé je i porovnání dvou rivalů - KTM/Husqvarna a Ducati. Ducati také nedávno zveřejnila výsledky za rok 2019, ze kterých vyplývá, že Italský  výrobce dokáže na jednom motocyklu vydělat více než dvojnásobek, než Rakouský. A nedávno se do KTM obul i Harley Davidson: KTM: jsme největší. Harley Davidson: tsss, my vyděláváme 4x tolik než vy.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Současná situace ovšem nenahrává nikomu. BMW se už dávno vzdala svého cíle 200/2020 (200 tisíc motocyklů v roce 2020), kterého by nedosáhla i kdyby byli všichni lidé na světě zdraví. A KTM zřejmě po devatenácti po sobě letech jdoucích letech s rekordními prodeji, v roce 2020 pocítí jejich pokles.