Téměř po roce od uvedení Pan Americy se první kusy začínají ukazovat ve showroomech.

Když Harley Davidson poprvé ukázal skicy Pan Americy, strhl na sebe vlnu diskusí na téma, že se švec nedrží svého kopyta. Po uvedení Livewire a představení Pan Americy na veletrhu EICMA 2019 uběhl kus času a tak se nikdo dnes již nepodivuje nad podivuhodným designem tohoto cestovního endura.

V naší redakci jsme byli osobitým designem potěšeni a je skvělé, že Pan America nezapadne do davu. Pan America se již ukázala u dealera Farrow Harley-Davidson v Ohiu, což si firma nenechala úplně pro sebe. Zdá se tedy, že by Harley Davidson mohl začít zásobovat dealerství, aby při oficiálním uvedení byly některé stroje ihned k mání.

Připomeňme, že Pan America bude disponovat zcela nově vyvinutým motorem Revolution Max, který by měl dávat 145 koní a 122 Nm. Tento motor bude použit v širší škále produktů pro Pan Americu, cílící na polykání větších množství kilometrů, se dá předpokládat, že bude právě na těchto hodnotách. A je možné, že třeba pro veliký streetfighter Bronx by mohl být i silnější. Pro kvalitní brzdný účinek jsou instalovány brzdy Brembo M4.32, které jsou svým brzdným výkonem zhruba odpovídající poskytovanému výkonu motoru. Sekundovat jim budou 310-milimetrové plovoucí brzdové kotouče. Zadní kolo bude bržděno jednopístkovým třmenem Brembo s kotoučem o průměru 260 mm.

Přední zakázkové vidlice Showa jsou složeny z modelu EERA SFF-CA, které nabízejí elektronicky nastavitelný a semiaktivní systém řízení útlumu. K němu je přidán elektronický systém řízení odskoku kola. Tyto systémy jsou implementovány do levé vidlice stroje. Pravá vidlice je konvenčního typu a změny nastavení stroje jsou tedy realizovány levou vidlicí. K elektronicky nastavitelným vidlicím je napárovaný elektronicky řízený zadní tlumič Showa EERA BFRC. Podvozkové specifikace jsou tedy na velmi vysoké úrovni. Neznámou jsou zdvihy odpružení. Stále je možné, že motocykl bude vybaven funkcí Showa Heightflex, tedy systémem umožňujícím měnit délku zdvihů a světlou výšku. Pokud ne, tak podle měření na prototypu to vypadá, že by dráhy odpružení mohly být kolem 180 milimetrů.

 

Stroj stojí na dráty vyplétaných kolech s bezdušovou úpravou. Dráty jdou do krajů ráfků. Zadní kolo je poháněno řetězem, nikoliv řemenem, jak je u strojů Harley Davidson běžné. Přece jen, do prostředí plného prachu a kamínků je vhodnější pohon řetězem. Kola jsou obuta do pneumatik Michelin Anakkee Wild o průměru 19 a 17" a šířce 120 a 170 mm.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Tyto enduro pneumatiky ukazují jistý potenciál, který takto Harley Davidson přislibuje svým zákazníkům. Potenciál, který sice mnozí nevyužijí, protože přezují na cestovnější pneumatiky. A někteří ano, protože jakkoliv je celková hmotnost stroje stále velkou neznámou, specifikace již něco slibují.