Nový hliníkový rám a celá řada změn jsou za nižší hmotností o 2 kilogramy, než měl předchozí modelový ročník. A přitom nově vyladěný motor poskytuje výkon 119 koní.

Nový Tracer již není 900, ale 9. Nový Tracer 9 GT je postaven na základě Yamahy MT-09, která byla uvedena nedávno. Využívá stejného motoru, rámu i elektroniky. Aby byl podpořen cestovnější apetit, byla oproti MT-09 o 60 milimetrů prodloužena kyvná vidlice, což přináší větší klid za vyšších rychlostí. Delší podsedlový rám větší pohodlí spolujezdce na zadní sedačce a komfortní možnost instalace zavazadel.

Nový Tracer GT přichází s novým designem. Zkušenému znalci neunikne jistá podobnost s letitou Yamahou Ténéré 1200 a současně využívá designových linek loňského modelu Tracer 700. Řidiče si bude hýčkat širším a vyšším plexisklem, které se dá výškově polohovat. V nejvyšší poloze má o 50 milimetrů navíc.

Moderní vzhled můžeme vnímat jako povinnost vyplývající z implementace LED technologií. Stroji dominují dvě světla s integrovanými proužky denního svícení. Jezdci bude dominovat silnější motor. Ačkoliv je o 700 gramů lehčí, poskytuje 119 koní (+4 koně nárůst) a 93 Nm síly. Oněch 93 Nm ale o 1500 otáček níže, než měl předchozí Tracer 900. Tohoto maxima dosahuje již při 7000 otáčkách. přitom by měl být úspornější, protože Yamaha deklaruje snížení spotřeby o 9%. S plnou nádrží by tak měl mít dojezd 350 kilometrů.

Tracer 9 je připraven se přizpůsobit svému majiteli. Základní výška sedla je o 15 milimetrů nižší a lze jej posunout do vyšší polohy. O stejnou výšku jdou posunout stupačky jezdce a řídítka jdou posunout o 9 milimetrů vpřed a o 4 milimetry vzad. Nastavitelné jsou samozřejmě i páčky, přičemž nelze přehlédnout, že Tracer 9 bude nově vybaven radiální brzdovou přední pumpou, stejnou jaká je u modelu R1.

Nový Tracer 9 zachovává myšlenku dvou oddělených displejů. kterou ale posouvá o dimenzi dále. Již to nejsou černobílé transreflexní LCD, ale plnobarevné dva 3,5 palce veliké displeje v kokpitu stroje. Motocykl je osazen stejnou šestiosou měřící jednotkou jako MT-09 a R1. Měřící jednotka konstantně zásobuje daty řídící jednotku, která dle zvoleného jízdního režimu a naměřených hodnot moderuje účinek brzd a dávkování výkonu na zadní kolo.

Trakční kontrola (TCS), kontrola jízdy ve smyku (SCS), systém řízení zdvihu předního kola (LIF) a antiblokovací systém (BC) jsou svázány s dvěma režimy podvozku. Mimo to lze v třetí variantě navolit vlastní oblíbené nastavení. Kontrolu trakce ve třech úrovních, SCS ve třech úrovních a LIF ve třech úrovních. přičemž lze všechny tyto kontroly zcela vypnout Celkově nám dávají tyto možnosti si navolit 48 různých kombinací chování stroje.

A to jsme se ještě nezmínili o jízdních režimech motoru, které jsou čtyři, včetně režimu Rain. Standardní výbavou stroje je i tempomat, který lze aktivovat od 50 km/h.

Přicházíme k otázce, v čem je rozdíl mezi Tracerem 9 a Tracerem 9 GT. Obě verze mají o 30 milimetrů nižší zdvihy odpružení než loňský model. Základní verze disponuje plně mechanicky nastavitelným podvozkem KYB s 41-milimetrovou přední vidlicí. Nabušenejší verze GT je vybavena elektronicky řízeným semiaktivním podvozkem KYB Ilclimatic Damper System, který je spřažen s jízdními režimy stroje. Poskytuje dvě varianty svého nastavení - pro komfortní a pro sportovní jízdu.  GT verze je také standardně vybavena řadícím quickshifterem, adaptivními náklonovými světly, vyhřívanými gripy a pevnými plastovými cestovními kufry.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Tracer 9 i GT budou k dispozici v roce 2021 v červené barvě a v barevné kombinace Tech Kamo, což je zelená matová barva a šedé doplňky. Tracer 9 GT bude k dispozici i v exkluzivní barevné kombinaci Performance, která vychází z barev Yamahy R1M.