Mnozí z nás si pod jménem Bimota představí extravagantní motocykly s neobvykle uloženým předním kolem. Portfolio Bimoty je ovšem mnohem širší a najdeme v něm i zcela klasické stroje. Jeden z nich je model KB4, který byl přistižen při testování brzdného systému.

Dozvěděli jsme se, že model Bimota KB4 přejde do omezené výroby od března příštího roku. Italský výrobce se snaží tento slib dodržet pomocí jejich moderního superbike v retro stylu.

bkb1

Mohli jste si povšimnout dlouhých tyčí po obou stranách stranách motorky. Bimota totiž v současné době vyvíjí svůj brzdový systém ABS a za pomocí těchto opěrných tyčí se předchází poškození motocyklu při testování.

bkb2

Motocykl je poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 1043 ccm a výkonu 146 kW při 13000 otáčkách za minutu. Tento motor je převzatý z modelu Kawasaki Ninja 1000SX vyrobené roku 2019.

bkb3

Na fotografiích vidíme, že přední kapotáž má ostré hrany a přívody vzduchu pod kulatým světlem. Tato kombinace vznikla díky inspiraci ze závodních motocyklů 70. let.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nová KB4 bude vybavena nejnovějším systémem Kawasaki Cornering Management (či Cornering ABS) vyvinutý společností Bosch. Dále k tomuto systému budou patřit funkce jako je kontrola zdvihání předního kola, kontrola trakce, kontrola jízdy v brzdném smyku pomocí jednotky IMU společnosti Kawasaki. Nejsme si jistí, jestli se dočkáme volitelných úrovní brzdné síly motoru.