Harley Davidson oznámil, že první kusy Pan Americy půjdou k zákazníkům 22 února 2021.

Na konci října tohoto roku se začaly objevovat první Pan Americy ve vybraných showroomech. Tedy zejména v těch Amerických a společně s nimi byl otevřen předobjednávkový systém. 22. února 2021 se dostanou první Pan Americy k prvním majitelům. 22. února totiž Harley Davidson Pan Americu oficiálně uvede na trh, společně s dalšími modely motocyklů pro rok 2021.

bkb1

Pan America je pozdvižením zejména na sociálních sítích. Tam se lidi tu přiklání k neortodoxnímu designu, druhá polovina lidí, ačkoliv nevědí zhola nic, predikují hmotnost stroje těsně pod půl tuny. Připomeňme, že Pan America bude disponovat zcela nově vyvinutým motorem Revolution Max, který by měl dávat 145 koní a 122 Nm. Tento motor bude použit v širší škále produktů pro Pan Americu, cílící na polykání větších množství kilometrů, se dá předpokládat, že bude právě na těchto hodnotách. A je možné, že třeba pro veliký streetfighter Bronx by mohl být i silnější. Pro kvalitní brzdný účinek jsou instalovány brzdy Brembo M4.32, které jsou svým brzdným výkonem zhruba odpovídající poskytovanému výkonu motoru. Sekundovat jim budou 310-milimetrové plovoucí brzdové kotouče. Zadní kolo bude bržděno jednopístkovým třmenem Brembo s kotoučem o průměru 260 mm.

hapa1

Přední zakázkové vidlice Showa jsou složeny z modelu EERA SFF-CA, které nabízejí elektronicky nastavitelný a semiaktivní systém řízení útlumu a odskoku. K němu je přidán elektronický systém řízení odskoku kola. Tyto systémy jsou implementovány do levé vidlice stroje. Pravá vidlice je konvenčního typu a změny nastavení stroje jsou tedy realizovány levou vidlicí. K elektronicky nastavitelným vidlicím je napárovaný elektronicky řízený zadní tlumič Showa EERA BFRC. Podvozkové specifikace jsou tedy na velmi vysoké úrovni. Neznámou jsou zdvihy odpružení. Stále je možné, že motocykl bude vybaven funkcí Showa Heightflex, tedy systémem umožňujícím měnit délku zdvihů a světlou výšku. Pokud ne, tak podle měření na prototypu to vypadá, že by dráhy odpružení mohly být kolem 180 milimetrů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stroj stojí na dráty vyplétaných kolech s bezdušovou úpravou. Dráty jdou do krajů ráfků. Zadní kolo je poháněno řetězem, nikoliv řemenem, jak je u strojů Harley Davidson běžné. Přece jen, do prostředí plného prachu a kamínků je vhodnější pohon řetězem. Kola jsou obuta do pneumatik Michelin Anakkee Wild o průměru 19 a 17" a šířce 120 a 170 mm.