Dosud jsme neměli možnost nahlédnout na Super Adventure 2021, ale i přes to můžeme potvrdit, že nový model bude vybaven nízko posazeným sedlem vytvarovaným podle nádrže se stejným designem jako mají modely 790, 890 a Adventure 390.

Kapacita paliva zůstává na 23 litrech stejně jako u jejího předchůdce Super Adventure 2020. Zajímavé je, že se víčko palivové nádrže spolu s úložným prostorem s USB nabíječkou bude moct odemykat elektronicky.

KTM 1290 Super Adventure 2020

Společnost KTM kompletně upravila výfukový systém vzhledem k emisní normě Euro 5. Nové výfukové svody vedou spaliny ke komoře, která je vybavena dvěma katalyzátory, zatímco tři lambda sondy měří množství emisí a pomáhají udržet množství emisí tak, aby stroj vyhovoval Euro 5.

Motor si ponechává stejný výkon jako u předchozího modelu, což je 117 kW (160 koní), zatímco točivý moment klesne z 140 Nm na 137 Nm.

Namísto jednodílného chladiče bude motor chlazen dvěma samostatnými chladiči. KTM také upravila airbox tak, aby byl usnadněn přístup ke vzduchovému filtru. Již byla představena převodovka modelu 1290 Super Duke R, na které KTM spolupracovala s firmou Pankl. Nový Super Adventure bude využívat stejné převodovky, která zaručuje hladší a rychlejší řazení, zejména při použití quickshifteru.

Super Adventure 2021 bude postavena na základě nového rámu, který je vyrobený z chrom-molybdenu spolu s laserem vyřezávanými trubky a kovanými prvky. Ve srovnání s předchozím modelem je motor horizontálně otočen do předu o 2 stupně, což by mělo při náhlé akceleraci zajistit, aby přední část byla skloněná. Hlava řízení byla posunuta o 18 milimetrů pro kratší rám a kyvná vidlice o 18 milimetrů prodloužena. Změny mají zajistit aby řidič seděl více vpředu a získal sportovnější feeling od podvozku.

Oba nové modely Super Adventure mají předělaná sedla. U modelu R klesne sedlo o 10 mm na 87 cm, zatímco model S bude mít sedlo nastavitelné od 84 cm do 87 cm. Model R bude vybaven dráty Alpina a vyplétanými koly s bezdušovými pneumatikami. Model S bude vybaven litými koly s pneumatikami MITAS Terra Force-R.

Je možné a zřejmé, že se verze R a S nebudou lišit pouze po stránce kol a podvozku, ale  také po stránce elektroniky. Verze R (na drátěných kolech) byla zachycena s centrálním světlem v dolní části masky, přičemž silniční verze S by měla mít na onom místě bezpečnostní radar, o kterém jsme psali již víc než před rokem. I model 2021 bude vybaven čtyřpístkovými brzdami Brembo P4.32, což je dle našeho názoru škoda, protože tyto 15 let staré brzdiče jsou překonány mnoha generacemi a 160-koňová motorka by si zasloužila pořádné brzdy. Alespoň jaké má Super Duke. Semiaktivní odpružení se oproti předchozímu modelu nemění. Mění se ale adaptivní tempomat u modelu S. Elektronika a kontrolní systémy by měly zůstat beze změny. Modely budou vybaveny kontrolou tlaku v pneumatikách, systémem Bosch 9M+ ABS, kontrolou trakce s volitelnými jízdními režimy, které zahrnují i offroad režim s vlastní kontrolou trakce a brzdovým systémem ABS.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Zatím nám není známo kdy KTM oficiálně představí 2021 1290 Super Adventure R a S, předpokládáme však, že to nebude za dlouho.