Street Triple je jeden z nejlépe se prodávajících strojů továrny v Hinckley. Od jeho uvedení v roce 2007 se ho prodalo víc jak 50 tisíc kusů a v každé další generaci zraje jako víno.

Model 765 tedy roste z historicky výborných kořenů a není divu že je evolucí úspěchu. Triumph nabízí modelovou řadu ve třech variantách. Základní model S, vybavenější model R a nakonec nejlépe vybavený RS disponující všemi moderními technologiemi. Všechny tři varianty staví na novém motoru s objemem 765 ccm, kdy oproti původnímu motoru s 675 ccm bylo zvýšeno jak vrtání, tak zdvih pístů. K 90-ti kubíkům navíc se přidal nový airbox s novými nádechy vzduchu, nové vačky a taktéž revidovaný výfukový systém. Motor hostí celkem na 80 nových komponent a poskytuje ve verzích S/R/RS výkon 111/116/121 koní. Překvapivě, S a RS mají shodnou vačku - odlišnou od typu R. R a RS mají taktéž novou "antihopingovou" spojku, kdežto standardní S zůstává u levnější klasické spojky. RS je navíc vybaven řadícím quickshifterem.

Již předchozí verze Street Triplu byla uživatelsky velmi přívětivá. Nový model je v tomto ještě lepší. Manévrovatelnost je ještě snažší díky novému přednímu pružení Showa 41mm BFP (Big Piston Fork) a zadnímu Ohlinsu STX 40. Tyto podvozkové prvky jsou samozřejmě plně nastavitelné. Svůj díl nese také nová, prohnutá, delší a jinak posazená kyvná vidlice. První dva převodové stupně jsou zkráceny, což přináší svižnější akceleraci z místa.

Zapomenuto nebylo ani na novou elektroniku, kdy jsou nové stroje osazeny plynem ride-by-wire s velmi jemným ovládáním škrtících klapek. Ruku v ruce s tím pak přibyla kontrola trakce a ABS. Každý z modelů má odlišnou výbavu co se týče výkonostních map. Typ S má mapy Rain a Road. Typu R přibyl mód Sport a Rider, který umožňuje vypnout kontrolu trakce a ABS. Typ RS disponuje ještě módem Track, který umožní nastavovat úroveň ABS a trakce v několika stupních. Typ S je osazen klasickým digitálně analogovým tachometrem. Typy R a RS potom plnobarevným 5" TFT displayem a tudíž i 5-ti směrným joystickem umožňujícím snadnou navigaci ve všech funkcích. Volby zobrazení LCD lze nastavit s ohledem na jízdní režimy.
 

Jednotlivé typy proudí z výroby taktéž vybaveny různými pneumatikami. Typy S a R obouvají Pirelli Diablo Rosso Corsa. Nejostřejší RS je vybaveno obutím Pirelli Diablo Supercorsa RS. Zkušební jízda na RS potvrdila dobré vyladění elektronických asistentů, protože trakční kontrola zasahuje jemně a transparentně, stejně jako ABS  Bosch. Když jsme u brzd, u jednotlivých typů vidíme markantní rozdíly. Typ RS má axiální brzdové třmeny Nissin, které můžeme považovat sice za dostatečnou výbavu, nicméně nikoliv dostatečnou pro jakékoliv okruhové, nebo jen spotrovní poježdění. Typ R je na tom výrazně lépe, s radiálně umístěnými monobloky Brembo P4. RS brzdí pomocí Brembo M50 - pomocí toho nejlepšího, co lze v civilní a cenově ještě dostupné sféře pořídit. RS nabízí také novou, radiální brzdovou pumpu Brembo s páčkou nastavitelnou ve dvou směrech. Brzdění z vysokých rychlostí je velmi intenzivní, ale klidné, predikovatelné a dobře dávkovatelné. Brzdy nevadnou ani za velmi vysokého tempa.

Se vhodně nastaveným podvozkem se stroj vede velmi klidně, v rychlých i v pomalých zatáčkách. Reakce na příčné i podélné nerovnosti jsou velice jemné i přes nastavenou vysokou tvrdost v závodním setupu. Úroveň brzd a podvozku RS se dá směle porovnat s high-endem kapotovaných superbiků.

Přes veškeré inovace, novou mechanickou i elektronickou výbavu se podařilo Triumphu snížit hmotnost této nové generace o 2 kg. Můžeme směle říct, že Triumph Street Triple 765 RS se dá považovat za jednoho z nejlepších lehkonohých naháčů současnosti, ne-li za nejlepšího.

 

Sport Rider