Na listopadovém veletrhu EICMA jsme přímo na stánku Suzuki mohli vidět rallyový kit, který pro nový V-Strom připravila firma Hessler Rallye Team. Ten přitáhl nebývalou pozornost a tak se společnost rozhodla kit prodávat v masovějším měřítku.

Vraťme se do minulosti. Celé kolečko začíná v roce 1988, kdy Suzuki pro Rally Paříž-Dakar připravila svůj největší stroj - DR Big. Ve žluto-modré kombinaci vyvedený motocykl obsahoval jednoválcový motor, který měl 830 kubíků objemu a dával 71 koní výkonu. Celý monstrózní motocykl vážil suchý pouhých 151 kilogramů, protože jeho přední palivová nádrž byla vyrobeny z hliníku a zadní z titanu.

hrt3

Nádrže měly souhrnnou kapacitu 60 litrů a celé to bylo vyskládáno do chrom-molybdenového rámu. Tento stroj vyjel do Rally Paříž-Dakar 1989 v počtu pěti kusů, přičemž nejlepší se umístil Gaston Rahier na třináctém místě.

hrt4

Pro Suzuki to byl i tak úspěch a DR-Big si držel (a drží dodnes) rozsáhlou fanouškovskou základnu. Firma Hessler Rallye Team poskytovala vizuální dakarské kity i pro přechozí modely V-Stroma. Avšak letošní model s hranatým světlem přináší ten správný šmrnc, který rallyový kit ještě umocňuje.

A není to pouze o barvě a samolepkách. Rally kit obsahuje modifikaci podvozku, který zvyšuje dráhy odpružení ze 160 a 190 milimetrů. Předek dodává firma Wilbers, zadní odpružení je v režii Wilbersu a Hessleru. Do rukou dostanete rozložitější a pevnější řídítka od Magury, na kterých jsou odolnější páčky od firmy Probrake,

hrt1

Nohy si můžete položit na závodní stupačky pocházející ze Suzuki RM-Z450. Těm sekunduje lepší brzdový pedál zadní brzdy, řadící páka a odolný šusplech pod motorem.

Přední světlo bylo zakryto polykarbonátovým krytem, který evokuje rallyovou předlohu a plexisklo je vyměněno za vyšší a kolmější Zeta Rallye.

hrt2 

Zadní část motocyklu opanovala výfuková koncovka MIVV, plotna na ukotvení zavazadel či kufru, hliníkový kryt řetězu a custom držák SPZ s LED miniblinkry. Ty jsou instalovány i vpředu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Celý kit stojí nemalých 4000 liber (zhruba 130 tis. Kč)