Yamaha oznámila, že jejímu muscle bajku V-Max už zvoní umíráček.

V-Max přišel na trh jako zjevení v roce 1985. Tehdejších 145 koní byl výkon jak z jiné dimenze a přibližovaly se mu jen tehdejší nejnadupanější superbajky. Tady byl výkon uložen do rámu na svou dobu ohromného cruisera s objemem motoru 1198 kubíků. Suchá hmotnost 274 kilo dávala jasně najevo, že tahle motorka je jen pro hodně urostlé chlapy.

O V-Max nebylo zpočátku příliš zájem. Proto Yamaha v roce 1987 zcela zastavila výrobu, protože byly sklady plné modelového ročníku 1986. V roce 1993 přišel výraznější upgrade. V-Maxu byly vyčítány slabé brzdy a kroutící se rám, což v pozdější době Yamahu motivovalo instalaci pevnějšího podvozku (vidlice z 40 mm šly na 43 mm) a taktéž proběhly změny na rámu, takže se stroj již tolik nekroutil.

Ovšem až do roku 2007 se vyráběl v podobě, v jaké přišel na svět v roce 1984. Již v roce 2005 ukázala Yamaha nového VMAXe, který již neměl za V pomlčku a byl od základu nový. prodávat se začal na sklonku roku 2008 a byl stejně brutální, jako jeho předchůdce. Objem motoru vyskočil z 1198 kubíků na celých 1671 kubíků a výkon atakoval hranici 200 koní.

Zcela nový byl i rám a vlastně vše kolem. Přesto však si VMAX udržel puritánskou pozici mezi tehdejší elektronikou prošpikovanou konkurencí. Původní dvoupístkové brzdy byly vyměněny rovnou za šestipístkové, přední tlumiče měly průměr rovnou 52 milimetrů a společně se zadkem byly plně nastavitelné. Yamaha v novém VMAXu ukázala dobově ultimátní stroj, který snesl jen pramálo kritiky. Až na hmotnost, která atakovala 290 kilogramů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

VMAXU je bohužel konec. Jeho prodeje v Evropě kolidovaly s emisními normami Euro4 a tak Yamaha již v roce 2016 ukončila v Evropě prodej. Nyní definitivně ukončuje jeho výrobu pro zbytek světa. Alespoň v této podobě. A může se stát, jako se to stalo už mnohokrát, že za čas vyjede Yamaha se zcela novým modelem, který opět nasadí laťku hodně vysoko.