Nelze upřít, že Honda se svou řadou Neo Sports Café svého času otevřela zcela novou, obrozeneckou kategorii klasiky. Klasiku, která je decentně střižená moderními technologiemi.
CB350 vydala Honda již v září loňského roku. Hovoří o tom, že pro asijské trhy je to vstupní brána do segmentu velikých motocyklů. Nové RS je postaveno na jeho základě. Vzduchem chlazený jednoválec produkuje necelých 21 koní a je tak vzorným základem klasického motocyklu.
Sportovnější verze RS je o něco málo sportovnější. Hmotnost s plnou nádrží 190 kilogramů, s jednadvaceti koňmi pod sedačkou nebude žádné terno, ale jiný kraj, jiný mrav. To, nad čím by mohl našinec krčit nos je v mnoha jiných zemích standardem, či solidním luxusem.
Nové RS má instalovány nové pneumatiky, s širším zadním kolem o šířce 150 milimetrů, oproti původním 130 milimetrům. Pod motorem je instalován hliníkový šusplech a přední světlo bylo ještě více zvýrazněno dekorativním rámečkem. Oproti CB350 má model RS také větší podíl matné černé barvy. Nejvíce je to zřetelné na černých svodech a výfuku. 30 Nm krouťáku protáčí pětistupňovou převodovku a výkon motoru je bržděn 310 a 240-milimetrovými kotouči. Tradiční tlumení je dle očekávání nenastavitelné, což také stojí za místně příznivou cenou.
A přitom to nejsou jen LED světla a digitální segment na přístrojovém panelu, které by měly završovat modernost stroje. Modernost je částečně i v mechanickém základu - například v antihopingové spojce, ve dvoukanálovém ABS, nebo ve standardně instalované kontrole trakce. A je to také Honda Smartphone Voice Control System (HSVCS), který umožňuje připojit mobilní telefon.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Cena motocyklu je v Indii 196000 rupií, což je v přepočtu kolem 60000 Kč. A je tedy škoda, že se takovýto motocykl zřejmě za podobnou cenu neobjeví i u nás.