Honda CRF je pro mnohé motokrosaře pojem. Na motokrosových tratích ji můžeme vidět již ve své jednadvacáté sezóně. Výrobce si svůj speciál hýčká a každoročně mu připravuje kupu vylepšení.

Vlny vylepšení jsou tu menší, tu větší. Od roku 2017 je u Hondy driftové vlnobití, po kterém výrobce dosurfoval k druhému titulu v mistrovství světa MX. Výkonnostní upgrady závodního týmu HRC přenáší Honda do strojů, které si následně můžeme koupit každý z nás.

Po významném evolučním kroku v modelovém roce 2021 vstupuje model CRF450R do roku 2022 s dalšími vylepšeními, která zahrnují plynulejší ovládání díky novému nastavení elektronické řídicí jednotky, či upravené ventily odpružení Showa pro lépe vyvážené tlumení předního a zadního kola. Rám zůstal nezměněn a vyznačuje se stejnou konstrukcí, jaká byla použita u stroje CRF450RW, s nímž se Tim Gajser v letech 2019 a 2020 vrátil zpět do Mistrovství světa v motokrosu.

V modelovém roce 2017 prošel tento MX stroj kompletní modernizací, v rámci níž získal zcela nový podvozek a díky novému motoru došlo k významnému nárůstu maximálního výkonu. V modelovém roce 2018 přibyl standardně montovaný praktický elektrický startér a v modelovém roce 2019 došlo k dalšímu nárůstu výkonu a točivého momentu díky hlavě válce vyvinuté ve spolupráci s týmem HRC. Zároveň byl stroj vybaven technologií HRC Launch Control pro optimalizaci rozjezdu. V roce 2020 model CRF450R získal systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Rozsáhlé úpravy modelu CRF450R pro rok 2021 se zaměřily zejména na vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, na co nejpřesnější ovladatelnost a na ergonomii pro jezdce. Tuhost nového (o 2 kg lehčího) rámu a kyvného ramene byly kvůli lepšímu chování v zatáčkách propojeny s užší geometrií podvozku a vyšší světlou výškou. Motor využívající know-how týmu HRC se vyznačoval silným točivým momentem v nízkých a středních otáčkách, zatímco revidovaný dekompresní systém mu zajistil lepší akceleraci z nízkých otáček. Nová hydraulická spojka a komplexní elektronika zlepšily ergonomii inovovaného modelu, což přispělo ke snazším průjezdům zatáčkami konzistentní rychlostí. Tuto vlastnost ocenili nejen profesionální závodníci, ale i motokrosoví nadšenci všech výkonnostních kategorií, neboť jim pomohla dosahovat lepších časů v jednotlivých kolech.

Klíčové změny Hondy CRF 450 R pro rok 2022:

  • revidované palivové mapy pro hladší přísun výkonu a kroutícího momentu
  • spojková páčka má lehčí stisk a více konzistentní nástup
  • upravený dekompresor zabraňuje nechtěnému zhasnutí motoru
  • revidovaný systém kontroly trakce HSTC se třemi úrovněmi a s možností jeho vypnutí
  • startovací asistent HRC Launch Control se třemi úrovněmi
  • tři výkonnostní mapy motoru
  • nová 8-mi lamelová spojka, snižující prokluz v oblasti maximálního kroutícího momentu o 85%
  • nový výfukový systém je umístěn blíže těžišti stroje a je vybaven oválnými svody
  • koncovka výfuku má dvě rezonanční přepážky, takže je výfuk tišší
  • přepracované přední tlumiče i zadní tlumič s výraznými změnami v tuhosti a v jejich nastavení
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY